מאות בני אדם הגיעו היום (שלישי) להלווייתה של דינה פורת (71) שנהרגה בשבוע שעבר באסון תאונת השיט בצ'ילה. הם נדהמו לשמוע לפני תחילת ההלווייה, שלארץ הובא בטעות ארונה של מטיילת נוספת של שנהרגה, גלילה ביטון (61), שהלווייתה אמורה להתקיים מחר בנשר. הבלבול בזיהוי בצ'ילה התגלתה כעשר דקות לפני תחילת ההלווייה, כאשר ארונה של פורת הובא תחילה לביתה שברשפון, שם שהתה משפחתה.
בעת הזיהוי ובפרידה האחרונה לפני הבאתה למנוחות, התברר למשפחה הקרובה ההמומה שבשל טעות הוטס מצ'ילה ארונה של ביטון, שאמורה להיטמן מחר. מאות המלווים שהמתינו ברשפון שמעו את הטעות בזיהוי והגיעו לבית העם ברשפון, שם פגשו את בני המשפחה הכואבים של פורת. כארבע שעות לאחר שהלוויה היתה אמורה להתקיים, הארון ובו הגופה הנכונה נחת בארץ, והיא זוהתה על ידי בנה.
"איזה סרט נורא, זה לא נתפס. תעירו אותי מחלום הבלהות הנוראי הזה", אמרה הבת עדי. הבעל חקי, שנפצע בהתהפכות הסירה, אמר: "אלה דברים שלא צריכים לקרות, אבל זה יכול לקרות". לפני כן, סיפרה בתה של ביטון, אביב, על תחילת היציאה למסע הארון מצ'ילה לארץ, ביחד עם אביה מוטי שנפצע, כאשר בטיסות אמור להיות גם ארונה של האם.

היא סיפרה על ההכנה למסע הקשה, כאשר עדיין לא היה ידוע על הטעות הקשה כאשר הארון של אמה הגיע בטעות יום לפני כן לארץ. "נצא למסע ארצה, אבא מרגיש הרבה יותר טוב. משדה התעופה הגיע נגיע ביום רביעי בבוקר לבית החולים ואחה"צ תהיה הלווייתה של אמא", היא אמרה.

ממשרד החוץ נמסר: קונסול ישראל בצ’ילה, אשר ליווה את האירוע מרגע היוודע דבר האסון, נכח יחד עם נציגי משפחות ההרוגות בבית הלוויות ב punta arenas ווידא יחד עימן את זהות ההרוגות וחתימת ארונות הקבורה. הארונות הוטסו לסנטיאגו בירת צ׳ילה בדרכן האחרונה לישראל. ככל הנראה גורמים מקומיים שאחראים על ההטסה הם אשר בלבלו בין מסמכי ההטסה של ההרוגות. משרד החוץ מביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחות. במקביל שגריר ישראל בצ’ילה בודק מיידית את כל שרשור התהליך מול הגורמים המקומיים בצ’ילה ואחריותם לתקלה. ארון הקבורה השני יגיע בזמן הקרוב ביותר .