על רקע האירועים האלימים שהתרחשו לאחרונה, הפיגוע אמש בכפר נעמה והפרחת בלוני התבערה בעוטף עזה, התראיין היום (שלישי) שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והזהיר מפני הסלמה בדרום: "המוני מחבלים מסתערים בכל יום על הגדר, וזה מטריד אותי". 

חלק גדול מהדברים הללו קרו גם במשמרת שלך. אי אפשר לומר שהיית שר הביטחון ונתניהו לא נתן לך
"בתקופה שהייתי שר הביטחון חיסלנו 17 מנהרות טרור ומעל 240 מחבלים. חשבתי שמתחילת צעדת השיבה היינו צריכים לפעול, ניסיתי להזיז החלטה בקבינט אך ראיתי החלטה של כניעה לטרור בקבינט. העבירו כסף במזומן לחמאס והעבירו דלקים והגדילו את מרחב הדיג. ניסיתי לשנות את התבוסתנות מבפנים אך לא הצלחתי. לכן התפטרתי ולא נצמדתי לכיסא. אני לא הסכמתי להעביר את הדלקים עד שנתניהו חתם על אישור בנושא".

היית הולך לעימות?
"יש את הערכת אמ"ן. התבשרנו שעימות עם חמאס בדרום הוא בלתי נמנע וזה רק עניין של זמן. השאלה היא איך עושים שהסבב הבא יהיה האחרון. כבר היו לנו שלושה סבבים. איך דואגים שהסבב הרביעי יהיה האחרון בהחלט. בזה אף אחד לא מתעסק".

אתה תומך בכיבוש רצועת עזה?
"אני תומך בהכרעת חמאס. לשבור את האמונה של הצד השני שיום אחד הוא יוכל לגבור עלינו. ברגע שנשבור את כוח הרצון והנכונות להתעמת אתנו – ננצח. כיבוש הרצועה אינו רלוונטי. ברגע ששברת את כוח הרצון אפשר להגיע להסדר מדיני. גם היריבות הכי קשה בהיסטוריה האנושית: צרפת וגרמניה, שהן אלו שיצרו את מלחמות העולם הגדולות, רק אחרי ששברו את התקווה והאמונה של הגרמנים להשמיד את האויב ואבדה להם התקווה - הדברים הסתדרו".

לפני 4 שנים היית בסקרים במצב שהעיד שלא תעבור את אחוז החסימה
"חזרו ל-7 בנובמבר 2016. כל כלי התקשורת יצאו עם הסקרים שלהם וקבעו שהילרי קלינטון היא הנשיאה וב-8 קיבלנו את טראמפ. לו הייתי מאמין לסקרים לא הייתי יוצא לבחירות ב-99 או ב-2015. בשני המקרים טענו שלא נעבור את אחוז החסימה והגענו בפועל מעבר לאחוז החסימה. אני מאמין בגרעין האנשים שצועדים אתנו במשך שנים. אני חי את השטח, מדבר עם אנשים שלנו בדרום ובצפון ולא צריך לדאוג. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים".