מעט יותר מחודש לבחירות, וירושלים על סף פיצוץ: משרדי הווקף (מועצת ההקדשים המוסלמית) הודיעו הערב (שלישי) כי אין בכוונתם להגיב לפניית בית המשפט העליון בנוגע למתחם באב א-רחמה בהר הבית, אותו מבקשת המשטרה לסגור. חאתם עבד אל קאדר, חבר מועצת ההקדשים מטעם הרשות הפלסטינית הודיע כי אין בכוונת המועצה להשיב לבית המשפט, וזאת בהתאם למדיניות הווקף שלא להכיר בריבונות ישראל במתחם הקדוש, עוד משנת 1967.



"המועצה לא תשיב לבית המשפט הישראלי בעניין באב א-רחמה שליד הר הבית, והוא יישאר פתוח לציבור המתפללים", אמר עבד אל קאדר, והודיע כי המועצה מתכננן לערוך שיפוצים במתחם. בנוסף לכך, תקף בכיר הרשות את בית המשפט העליון והמשטרה, והבהיר כי אין בכוונת הווקף להישמע לסמכותם. "אנחנו לא ניכנע לאיומי המשטרה ורשויות הכיבוש, ולביתי המשפט שלו", אמר והוסיף, "לא נכיר ולא ניכנע לתנאי הכיבוש בכל הקשור למסגד אל אקצא וההקדשים, כפי שלא הכרנו מאז 1967".



עבד אל קאדר התייחס לתוכניות הרשות הפלסטינית בנושא המתחם ואמר כי עד כה מועצת ההקדשים אישרה את התוכניות ההנדסיות לשיפוץ המבנה בבאבא א-רחמה שהוגשו לה, וכי המועצה דנה ארוכות באפשרות להסלמה בהר הבית, אם תנסה המשטרה לסגור את המתחם, בישיבת חירום שערכה המועצה בעקבות בקשת המשטרה לסוגרו, ובעקבות אזהרת בית המשפט העליון אתמול, שאם הווקף לא ישיב לבית המשפט בנוגע לסוגיה, יוצא צו סגירה למבנה, שנפתח בחודש שעבר לאחר שהיה סגור זה 16 שנים, מאז אמצע האינתיפדה הקודמת.