יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי התייחס לסערה שעוררו דבריו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הערה בקשר לנאומי באשדוד. משרד הפנים בראשותי ימשיך לשמור ולהקפיד על חוק השבות ויפעל לוודא שלא ייכנסו לישראל אנשים שיתחזו ליהודים עם תעודות מזוייפות. רק תיקון לפרסומים: לא אמרתי שנערכות בדיקות DNA לעולים מחבר העמים, אין בדיקות כאלה וגם לא ייערכו. ח״כ ליברמן הוא זה שהאשים אותנו בזה".

כזכור, מעל ל-300 פעילים השתתפו בכנס הבחירות של ש"ס באשדוד בהשתתפות כל חברי הכנסת. יושב המפלגה אמר בנאומו: "אני מבהיר פה חד משמעית - לא נשב עם גנץ-לפיד ולא ננהל איתם משא ומתן. "אני חוזר ומחדד, נתמוך רק בבנימין נתניהו. הוא האיש המתאים ביותר. נאחל לו שייצא מהכל בלי כלום. בנימין נתניהו הוא האיש הנכון במקום הנכון".
הוא התייחס לפרסום במעריב לפיהם מפלגת כחול-לבן מנהלת משא ומתן עם החרדים. "חד משמעית לא נשב בממשלה שלהם", הסביר דרעי, "ראיתי את הפרסומים היום שיש מו״מ של חרדים עם גנץ. לא התכוונו אלינו לש״ס, אבל אני מבהיר פה בצורה ברורה: זה לא יקרה". הוא אמר לפעילים שהגיעו לכנס: "ראיתם את המצע של 'כחול לבן' אתמול: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, כותל, כשרות והתערבות בחינוך החרדי". הוא הוסיף כי "הם רוצים לשנות את הסטטוס קוו של העולם היהודי. הם מנסים לטשטש את זה דרך פלאפל".
"כאן בעיר אשדוד נעשה חילול ה׳ גדול. אביגדור ליברמן החליט לקיים בשבת קודש מסיבת עיתונאים במסעדה לא כשרה, הכל רק בגלל חוק המרכולים", הסביר, "מה אנחנו רוצים בסה"כ? לשמור על יום השבת. אבל לא יעזור לליברמן - ש״ס תהיה במשרד הפנים גם לאחר הבחירות". הוא הוסיף כי "אנחנו במשרד הפנים - שומרי הסף של היהדות".

ליברמן באשדוד. צילום: משה כהן

השר דרעי הסביר כי "ש"ס לא תתספק במשרד הפנים. נדרוש גם את משרד הקליטה. הוא לא יהיה עוד משרד של עולי ברית המועצות בלבד". לדבריו, היום אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית. "אנחנו נדאג לעולים החדשים מצרפת ולעולים מאתיופיה", סיכם.
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב לדבריו של דרעי: "בדיקות ד.נ.א. ליוצאי ברית המועצות זו נורמה מקובלת. משרד קליטה צריך לטפל רק ביוצאי צרפת ואתיופיה. כך אמר הערב אריה דרעי, מנהיגה של ש"ס". הוא המשיך ואמר: "ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ישראל ביתנו תפעל בכל הכוח נגד בדיקות הד.נ.א. המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים, נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר". ליברמן אמר כי "נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות".
ח"כ עודד פורר, מנכ"ל משרד הקליטה לשעבר דרש מהשר דרעי להתנצל. "התביישתי לשמוע את הבל פיו נוטף הארס והגזענות נגד אנשים שמגשימים את החזון הציוני ומיישבים את ארץ ישראל", הסביר, "אני דורש מהשר דרעי להתנצל בפני מיליון אזרחי מדינת ישראל שעלו מברית המועצות, בפני אלו שהתגייסו לצבא ונפלו על משמרתם, בפני הרופאים והאחיות שמצילים כל יום נפשות בבתי החולים. כמי שכיהן כמנכ"ל משרד הקליטה ולא ידע אפילו מילה אחת ברוסית, אני ממליץ לדרעי להתחיל לדאוג יותר לאזרחי מדינת ישראל ופחות למסתננים שצבאו על דרום תל אביב".
הוא הוסיף: "כמו כן, אני מתנצל בפני הלוחמים שנפלו על קידוש הארץ על כך ששר בממשלת ישראל חושב שהם היו טובים בשביל להיהרג כאן, אבל הם לא טובים מספיק בשביל להתחתן כאן ואפילו לא כדי להיקבר כאן".

ח"כ יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: אריה תתנצל. אין לך את הזכות להעליב אזרחים שווי זכויות שמשרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים. אף אחד לא יערוך פה בדיקות DNA לעולים. יהדות היא לפני הכל דרך ארץ".