אף שהסברה הרווחת היא שמה שמעניין את הבוחרים בארץ ביום הבחירות הוא הנושא הביטחוני, מתברר כי לפחות בקרב מחצית מהאוכלוסייה אין זה כך. מממצאי סקר חדש עולה כי נושאים כלכליים־חברתיים ישפיעו על בחירתן של הנשים הישראליות בבחירות הקרובות יותר מאשר הנושא הביטחוני. 

לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין מחרתיים והבחירות לכנסת ה־21 שיתקיימו בעוד חודש, החליטו בארגון "הברית הישראלית", מיוזמי המחאה החברתית האחרונה, לערוך סקר בקרב מדגם נרחב של נשות ישראל מכלל המגזרים. המטרה הייתה לבדוק מהם הנושאים שנשים  תופסות כבוערים ביותר על סדר היום ולבדוק אם הם יתבטאו בבחירתן בקלפי. 
 
הסקר נערך ביום חמישי בקרב 500 נשים במדגם ארצי ומייצג על ידי מכון הסקרים "סי.איי מידע שיווקי", וממצאיו מתפרסמים כאן לראשונה. על השאלה "מהם השיקולים העיקריים שעליהם תבססי את בחירתך ב־9 באפריל", ציינו 69% מהנשים את הנושאים הכלכליים־חברתיים ואת יוקר המחיה, ואילו 60% ציינו את נושאי הביטחון הלאומי. 44% השיבו שהעמדות, התוכניות והישגי המפלגות השונות בתחום החינוך מהווים שיקול בבחירתן, 35% ציינו את הטיפול במערכת הבריאות הציבורית ו־23% נקבו ביחסי דת ומדינה. נושא תעסוקת נשים וטיפול בפערי השכר זכה ל־17% כשיקול בבחירת המפלגה.
 

כשהנשאלות התבקשו לדרג את הנושאים החברתיים המשפיעים ביותר על בחירתן ב־9 באפריל, תעסוקת הנשים התגלתה כנושא המרכזי. 73% אמרו כי פערי השכר בין גברים לנשים מהווים שיקול בבחירות "במידה רבה" או "רבה מאוד". התאמת שוק העבודה לנשים חשוב ל־60% מהנשים, ובאותה מידה גם סוגיות הדרת נשים מהמרחב הציבורי. מעונות יום זמינים הם נושא ש־57% מהנשים סימנו בדרגת חשיבות גבוהה. את ביטול הקיצוצים בסל בדיקות בהריון מציינות במידת חשיבות רבה 49% מהנשים, ובמידה דומה את סוגיית הדרת הנשים בצה"ל, ושוויון בגירושים ובנישואים. 
 
הנשאלות התבקשו לדרג גם את הנושאים הבוערים ביותר לטיפול לאחר הבחירות. 74% מהן ציינו את מחירי הדיור, 65% את מחירי המזון, 48% את עלויות גידול ילדים, בריאות ומחירי תרופות, ואילו עלויות החשבונות הביתיים צוינו על ידי 38% מהנשים. רק 7% התייחסו למחירי מוצרי הצריכה כמו ביגוד ומוצרי חשמל. 

אלעד הוכמן, מנהל תחום יוקר המחיה ב"הברית הישראלית", אומר ל"מעריב": "העובדה כי יוקר המחיה יהווה גורם מכריע בבחירה של נשים מוכיחה שהפער בין גברים לנשים לא השתנה בשנים האחרונות, וכי נשים רואות בבחירות הקרובות הזדמנות להטות את הכף עבור מי שיתחייב לטפל בפערים האלה".

רעות נגר, מנהלת תחום דת ומדינה בארגון, הוסיפה: "המודעות ההולכת וגוברת לקידום מעמד האישה והציבור שמתעורר לנושאים האלה, כפי שעולה גם מהסקר, מעלים תקווה שישראל 2020 תיראה אחרת. האזרחית הקטנה, בכל אופן, כבר לא כל כך קטנה והולכת ומבינה את הכוח שלה לשנות, גם בפתק בקלפי וגם בעצם השמעת הקול השפוי הזה".