דובר צה"ל מסר כי הבוקר (רביעי) נמסרה למשפחת המחבל, ערפאת עטיה ערפאייה, הודעה בדבר כוונת צה"ל להרוס את ביתו שבחברון. המחבל רצח את הצעירה אורי אנסבכר ז"ל ב-7 בפברואר 2019, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.



כזכור, ב-7 בפברואר נמצאה גופתה של אורי אנסבכר ז"ל בת ה-19 בעין יעל שבאזור ירושלים, לאחר שנעדרה משעות הצהריים, כשעליה סימני אלימות קשים. קצת יותר מ-24 שעות לאחר מציאת גופתה של הצעירה, הודיעו כוחות הביטחון כי הם שמו ידם על החשוד המרכזי באירוע. החקירה, שהובלה ע"י ימ"ר ירושלים, התקיימה בשיתוף כוח של ימ"מ, משמר הגבול ושב"כ.
 
הכוחות הגיעו בצוותים משולבים אל פרטיו וזהותו של החשוד, שנעצר ברמאללה. החשוד נתפס כשהוא בלי נשק, והתחבא במסגד ממנו שלפו אותו כוחות הביטחון בדרך למעצר וחקירת שב"כ. 
 
ביום ראשון הוגשה הצהרת תובע נגד ערפאייה, בן 29 מחברון, לפיה פעל לבד ולא שיתף איש בכוונותיו. לפני כחודש, יצא מביתו כאשר סכין מוסלק בבגדיו: "יצאתי מהבית לרצוח יהודי, בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר לחוקריו.
 
אורי אנסבכר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אורי אנסבכר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

 
ערפאייה עבר דרך היער, הסמוך לעין יהל, והאדם הראשון בו נתקל הייתה אנסבכר בת ה-19, בת השירות הלאומי, היא ישבה על סלע וכתבה במחברתה. "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה. אמרתי לעצמי - אני עושה איתה יחסי מין בטוב וברע". על פי השחזור, הוא שלף את הסכין, דקר את אנסבכר שלוש דקירות, גרר אותה בידיה למרחק של כ-150 מטרים, אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אבל חוץ משניהם לא היה שם איש.
 
החשוד ברצח דקר אותה עוד כמה פעמים, סתם את פיה בעזרת צעיף שהיה כרוך סביב צווארה, ולאחר שכפת את ידיה בחגורה, אנס אותה ונמלט מהמקום, לא לפני שלקח את הטלפון הנייד שלה, הוציא ממנו את כרטיס הזיכרון, והשליך אותו מתחת לסלע. לאחר המעשה המתועב ששיחזר, ערפאייה חזר לבית לחם, שם עלה על מונית שהסיעה אותו לאיזור אל-בירה, סמוך לרמאללה.