הפילה פלביה, שזכתה לכינוי "הפילה העצובה בעולם", הורדמה בסוף השבוע שעבר בגן חיות בספרד, בשל בעיות בריאותיות. היא הפכה לסמל למאבק נגד גני חיות, לאחר שחיה בבידוד מוחלט במשך 43 שנים ולקתה בדיכאון עמוק. הפילה האסיאתית הובאה לגן החיות בעיר קורדובה ב-1976, כשהייתה רק בת שלוש.


 
על פי הדיווחים המקומיים, מאז התדרדר מצבה הבריאותי, ככל הנראה בגלל שהופרדה מהעדר שלה וגם לא באה במגע עם פילים אחרים. בששת החודשים האחרונים, מצבה הבריאותי של הפילה בת ה-47 התדרדר באופן דרסטי. ביום שישי האחרון היא התמוטטה בכלוב שלה, והורדמה לאחר שלא הצליחה לעמוד שוב על רגליה.

בעקבות מותה, פרסמו בגן החיות פוסט בפייסבוק לזכרה, שכלל תמונות וסרטון של הפילה האהובה: "קורדובה התעוררה למשמע חדשות עצובות עם מותה של הפילה האהובה פלביה. אנחנו רוצים להודות לה על שליוותה אותנו במשך יותר מ-40 שנים. היא לימדה אותנו לבני מינה, ולסביבת משפחתה". 

אמפרו פרניצ'י, חבר המועצה לאיכות הסביבה, אמרה במסיבת עיתונאים שפלביה הייתה "הסמל של העיר", ושמותה מורגש בייחוד עבור אלו שטיפלו בה במשך כל חייה וכן ברגעיה האחרונים.
 
 
במשך השנים פלביה הפכה בעל כורחה לסמל נגד גני חיות בעולם, ורבים קראו לשחררה על מנת לשפר את מצבה הנפשי. המפלגה נגד התעללות בבעלי חיים ניסתה פעמים רבות לדאוג להעברתה לסביבה מתאימה יותר, שם תהיה בחברת פילים נוספים, אך ללא הצלחה. "כל השנים האלו היא חיה לבד ובשבי בגן החיות. אנחנו מקווים שאף בעל חיים לא יצטרך לעבור דבר כזה שוב", אמרה נשיאת המפלגה סילביה ברקרו.

היא הדגישה שיש צורך להפסיק להביא פילים לגני חיות, וכן לדאוג שאלו שכבר נמצאים שם לא יתרבו בשבי. לדבריה, "פילים הם בעלי חיים חברותיים, כמו בני אדם, וידוע שהם מפתחים קשרים עמוקים בתוך העדר. הם יכולים להגיע גם לגיל 70 כשהם חיים חופשיים".