ברקע יום האישה: שרת התרבות מירי רגב הציגה היום (רביעי) סרטון חדש בעמוד הפייסבוק שלה, ובו מספר התבטאויות שוביניסטיות מעברם של חברי מפלגת "כחול לבן". בין היתר, מופיעה בסרטון ההתבטאות של חבר הכנסת אלעזר שטרן כלפי רגב עצמה, במהלכה אמר לה כי "אני יודע איך התקדמת בצבא, לא כדאי". בסרטון, שמוצג כאילו מטעם מפלגת "כחול לבן" עצמה, נכתב כי המפלגה מאחלת לנשים "יום האישה שמח", ומבטיחה להן כי תמשיך בדרכה - "עד שתהיו ממושמעות".



רגב עצמה כתבה בפוסט בו פרסמה את הסרטון כי "מפלגת הגנרלים והסמל הראשון במיל' של "כחול לבן" רוצה אתכן הנשים, צייתניות, חלשות וכנועות. רק אצלנו בליכוד רוצים אותנו הנשים כפי שאנחנו - גם עם העוצמות שלנו".

מנגד, גם יו"ר מפלגת "כחול לבן", הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ העלה לעמוד הפייסבוק שלו שני סרטונים חדשים. באחד מהם, מוצג עברם הצבאי המפואר של גבי אשכנזי, בוגי יעלון וגנץ עצמו, שהגיעו שלושתם לדרגה הבכירה ביותר בצה"ל - רב-אלוף. 

 

בסרטון אחר, מציגה המפלגה דברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו על גנץ בתקופה שסיים את שירותו הצבאי. אז, בניגוד להיום, לנתניהו היו דווקא מחמאות רבות להגיד על הרמטכ"ל. נתניהו נשמע בסרטון אומר לגנץ כי הוא "בטוח שתמשיך להעמיד את כישוריך וכישרונותיך, ואת הניסיון שצברת, לטובתה עם והמדינה".
 


בתגובה לסרטון הרקע הצבאי, כתב שר החינוך נפתלי בנט לגנץ: "117 שנה, ולא הצלחת לנצח את חמאס. ולא, התיקו שלך בצוק איתן לאחר 51 ימים של גרירת רגליים לא נחשב". מנגד, חבר מפלגת "כחול לבן", יועז הנדל, הגיב לבנט: "נפתלי אחי, אל תהיה פסימי. יש לנו צבא חזק, חיילים נחושים ומפקדים ראויים. רק צריך דרג מדיני שיחליט, לא דרג שחזק בהצהרות. מגנומטרים, בלוני נפץ, מסגד חדש בהר הבית , 470 רקטות על הדרום. זה לא הצבא, זה אתם".