שיכון ובינוי דיווחה היום (רביעי) כי התקשרה בשתי עסקאות נוספות למכירת מניות ADO. עסקאות אלה מצטרפות לשתיים נוספות עליהן דיווחה החברה. העסקאות הנוספות נחתמו מול גופים שאינם קשורים לעסקאות במניות החברה עד כה, לחברת Pertech Holdings שתרכוש 6.7% ממניות ADO, ולגורם נוסף שירכוש 3.3% נוספים מחברת ADO, לפי מחיר של 87 שקלים למניה, המשקף פרמיה של כ-15% על מחיר השוק. 
עם השלמת ארבע העסקאות, קבוצת שיכון ובינוי תממש את מרבית אחזקותיה בחברת ADO, העוסקת בניהול ואחזקת פורטפוליו נדל"ן בברלין, גרמניה. החברה למעשה תמכור 30% מתוך 37.5% ממניות ADO הנמצאות בידיה כיום. תמורת המכירה תעמוד על 720 מיליון שקל והדבר יוביל לכך ששיכון ובינוי צפויה לרשום רווח, לפני מס, של 480 מיליון שקל. 
יו"ר שיכון ובינוי, תמיר כהן, אמר היום כי "מימוש האחזקה ב-ADO הוא מהלך אחד מתוך שורה של מהלכים שנועדו להקטנת המינוף, וכי חלק מההכנסות ישמשו לביצוע מהלכים אסטרטגיים אשר תכליתם להמשיך ולהעצים את הנוכחות של שיכון ובינוי במגזר הנכסים המניבים". הוא הוסיף: "במקביל, שיכון ובינוי מאתרת ורוכשת פעילויות שיאפשרו לה להגדיל את הרווחיות שלה הן בטווח הבינוני והן בטווח הארוך".

מנכ"ל שיכון ובינוי, משה לחמני, אמר עם הודעת העסקה כי "אנחנו מסיימים כמעט עשור מאז שנכנסנו להשקעה בחברת ADO. לאורך שנים אלה הצעדנו את החברה להפוך לאחד הגורמים המשמעותיים בשוק הנדל"ן בברלין".

משה לחמני. צילום: סיוון פרג'


לדבריו, החברה זיהתה היטב את הפוטנציאל האדיר של שוק הנדל"ן בגרמניה, ויחד עם היכולות המקצועיות, הגב הפיננסי והמומחיות בשוק שמחזיקה קבוצת שיכון ובינוי, בנתה פורטפוליו נכסים של כ- 23,700 יח"ד בשווי של כ- 4.1 מיליארד יורו. "שיכון ובינוי מימשה אחזקות רבות שלה לאורך השנים, על מנת לאפשר לחברה להמשיך ולצמוח, וכך הדבר גם עם השקעתנו ב-ADO", סיכם, "כעת אנו מסתכלים קדימה אל האתגרים החדשים, על מנת להצעיד את קבוצת שיכון ובינוי להישגים נוספים".