"אנחנו רואים היום שכל המידע והפעילויות שלנו עברו לאינטרנט. תשתית ויכולת גלישה מהירה יכולות להרים מדינות שלמות מבחינה כלכלית", מדגיש אייל אסא, מנכ"ל חברת SIKLU. חברה זו ייצרה פתרונות אלחוטיים בטכנולוגיית גלים מילימטריים של 60-80 ג'יגה הרץ לחיבור נקודה לנקודה אלחוטית ברוחבי פס עצומים של מאות ואלפי מגה ביט לשנייה. זהו לא סוד שלמרות פרסומות ורודות המבטיחות הרים וגבעות מצד ספקי האינטרנט בארץ, אצל מרבית הגולשים מהירות הגלישה הביתית לא תמיד עומדת בהבטחות. כך למשל, מי שחולם על 100 מגה לשנייה נאלץ להסתפק במהירויות שבין 20 ל-60 מגה. אחת הבעיות המרכזיות נעוצה בעובדה שלא כל התשתיות בארץ תומכות במהירות גבוהה שכזו, והנחת סיבים אופטיים באזורים מאוכלסים כמו מרכז תל אביב דורשת תכנון והשקעה כספית.



המוצרים של סיקלו, שנכנסו לשוק ביותר מ-150 ערים בישראל וברחבי העולם, יוצרים "סיב אלחוטי" שבעזרתו אפשר לבצע העברת נתונים בקצב גבוה באמצעות אלומה צרה ביותר לחיבור תשתיות עירוניות וליצירת רשת מטרו אלחוטית. בעזרת המכשירים הקומפקטיים, שאותם ניתן להתקין בקלות בכל מקום, אפשר לספק מהירויות גלישה גבוהות לבתי ספר, אתרי מצלמות, בנייני משרדים ואזורי מגורים. "הטכנולוגיה שלנו טובה לקצבי גלישה נמוכים וגבוהים, אבל הפתרון הזה מיועד בעיקר לאלו שצריכים קצבי גלישה גבוהים בעלות משתלמת", מסביר אסא ומוסיף: "הצורך של אזרחים פרטיים וחברות בקצבי גלישה מהירים הולך וגדל, וכך גם הצורך בסימטריה בין מהירות ההורדה למהירות ההעלאה. בעבר היינו בעיקר עוסקים בהורדות, אבל היום אנחנו משדרים יותר בתוך הרשת, בין אם זה הגיבויים לענן או השימוש הגובר בטכנולוגיית המציאות המדומה והמציאות הרבודה, וצריך קצב גבוה וסימטרי בין מהירות ההורדה וההעלאה. ההישג הטכנולוגי שיצרה סיקלו הוא הפחתת העלויות עבור חברות או ערים שרוצות לספק רשת מהירה, בין אם לצרכן הפרטי או העסקי.



אייל אסא מנכ"ל סיקלו ודני בן שמחון מנהל מכירות ישראל ואפריקה בסיקלו. צילום: יח"צ



"אין בעולם בניין חדש שנבנה ללא תשתית של סיבים", מסביר אסא, "אבל יש המון בניינים מסחריים היסטוריים שאין להם תשתית, והעלות של פריסת הסיב היא מאוד גבוהה. להטמין סיב בקרקע עולה המון כסף ולוקח זמן רב". לדבריו, "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לחבר את הבניין בסיב מיד, ללא הצורך לחפור בכל העיר. אני הולך לשני גגות, מניח את המתאם, ויש לך גלישה איכותית במהירות גבוהה. הדבר נכון גם לבנייני מגורים בארץ ובחו"ל ולבתים פרטיים. היום כמעט בכל בית רואים נטפליקס או שירות תוכן אחר, ומפעילים מספר מכשירים בו-זמנית שמשתמשים ברשת. המכשיר שלנו מתחבר לתשתית של הספק, ומהצד השני - לבית שלך".



הטכנולוגיה של סיקלו מאפשרת פתרונות לתחומים שונים בחיינו שמושפעים מתקשורת, כמו פריסת WIFI עירונית וחיבור תחבורה ציבורית או מצלמות אבטחה לרשת מהירה בעלות נמוכה – יצירת נתיב מהיר לתקשורת רשת עם מינימום עבודה בשטח. "אם נדמה את זה לכבישים, אז אפשר לומר שאנחנו פותחים נתיבים מהירים בדרכים עירוניות", מסכם אסא. "אם אני מקים עיר חדשה, סביר להניח שאשים כבר מראש תשתיות של סיבים. לעומת זאת, אם אני רוצה ליהנות מקצב מהיר באזורים בנויים, ששם לא היה פתרון חוץ מחפירות והנחת סיב אופטי - אז אנחנו מאפשרים כעת את הפתרון הזה".