מפלגת כחול-לבן פרסמה היום (רביעי) את המצע שלה, הכולל 24 פרקים בנושאים העוסקים במגוון נושאים מדיניים, ביטחוניים וחברתיים. האלופה במיל' אורנה ברביבאי, שמתמודדת במפלגה, התראיינה היום לתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, וענתה על השאלות הקשות - הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובעיית הייצוג הנשי הנמוך במפלגתה: "בגלל אופי החיבור בין יש עתיד לגנץ, שחייב את המקומות הראשונים להנהגת המפלגה, הנשים נדחקו לאחור. זה יתוקן". 

עכשיו מתפרסם מצע כחול לבן. קראנו בינתיים רק את הכותרות, אם אתם נגד התנתקות אך בעד ועידה אזורית. על מה נשאר לדבר?
"המצע שלנו הוא מיוחד. הוא אסטרטגי, מציב חזון וגם עוסק בפרקטיקה של החיים עצמם בהיבטים המדיניים, הכלכליים והחברתיים כיאה למפלגת לשלטון. אפשר בהחלט לנתב את סדר היום הביטחוני ואת היתרון הביטחוני שלנו לסדר יום מדיני. אנחנו בראש ובראשונה מבטיחים ביטחון. מי שמסתכל על זה כפרקים נפרדים לא מבין שיש השפעה של ההיבטים המדיניים על הביטחוניים". 

ציינתם שכל החלטה היסטורית תהיה דרך משעל עם.
"אני מתייחסת לכחול לבן כמיקרו קוסמוס. על רוב הדברים הייתה הסכמה ועל השאר ישבנו ודיברנו. אנחנו בעד לקדם הסדר מדיני שיוביל לפרידה מהפלסטינים, תוך כדי שאנחנו מבטיחים לשמור על האינטרס שלנו ועוסקים ביצירת הסדר ארוך טווח".

אחרי שנפרד מהם יקימו מדינה?
"אפשר להתחיל מהסוף ואפשר להתחיל מההתחלה או להניח את הבעיה ולא לעסוק בה. אנחנו בעד ליזום ולפעול במקום לעסוק בשחיתות כפי שחשוד ראש הממשלה. האזרח שעוסק ביוקר המחיה, בדיור, בחינוך ובבריאות רואה במצע שלנו בשורה".

למה שולחים אותך להתראיין וגנץ ואשכנזי לא מתראיינים?
"אני חושבת שהם צריכים לדבר. אני מאוד נהנית להקשיב לבני כשהוא מדבר באופן חופשי ובלתי אמצעי. אני מניחה שזה נובע משיקולים של קמפיין. אני מניחה שכולם ידברו ותגלו שהיה שווה לפחות".

למה אתם לא אומרים 'בעד מדינה פלסטינית'?
"אנחנו בעד לנסות לייצר פתרון מבלי לקפוץ למסקנות. מי שפוחד לא כותב מצע. איפה המצע של הליכוד בעשר השנים האחרונות? אנחנו מדברים בפירוש על הסדר מדיני".

מה לגבי הסקרים בהם נתניהו מוביל בהתאמתו לתפקיד ראש הממשלה?
"נשגב מבינתי להבין את תוצאות הסקרים בנושא. אני רואה את השחיתות המיוחסת לנתניהו וההתעסקות שלו בעצמו ולא בעם ורוצה לקוות שהציבור יתעשת ויבחר אם הם נותנים מנדט לאדם שעוסק בעיקר בהישרדותו או לאלטרנטיבה. ככל שנהיה קטנים יותר היכולת שלנו לייצר שינוי תהיה קטנה יותר. אני קוראת לאזרחים לצאת ולהצביע. תם עידן נתניהו. אני רוצה לקוות שביבי נתניהו לא יהיה רלוונטי יום אחרי הבחירות ואנו נפנה למפלגת הליכוד מיד לאחר הבחירות, נייצר ממשלת אחדות ובין היתר נקצוב כהונה של ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד".