ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף היום (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה, במהלכו התייחס בנאומו למאמצים שמפעילה איראן על מנת לצבור נשק גרעיני מסוכן, ולדרך בה היא עוקפת את הסנקציות האמריקאיות שנכנסו לתוקף השנה על ידי ממשל טראמפ - הברחת נפט באופן סמוי. 


"איראן מנסה לעקוף את הסנקציות על ידי הברחה סמויה של נפט בנתיבים ימיים. ככל שניסיונות אלה יתרחבו, לחיל הים יהיה תפקיד חשוב יותר במאמצים לבלימת פעולות איראניות אלו", אמר נתניהו, והוסיף: "אני קורא לקהילה הבינלאומית לעצור בכל דרך את הניסיונית של איראן לעקוף את הסנקציות דרך הים". 

בהמשך סיפר ראש הממשלה כי "בעוד ימים אחדים יגיעו הנה מנהיגי קפריסין ויוון, עם שר החוץ האמריקני פומפאו, כדי לקדם צינור גז מישראל לאירופה דרך המדינות הללו. חיל הים ישמור גם על הצינור הזה".

נתניהו. צילום: רויטרס


יותר מוקדם היום האשים נשיא איראן, חסן רוחאני, את ארצות הברית בשימוש בלחץ כלכלי על מנת להפיל את משטר האייתוללות, ושלל את האפשרות של שיחות עם וושינגטון.

"איראן נמצאת במלחמה כלכלית ופסיכולוגית עם אמריקה ובעלות בריתה. מטרתן היא לשנות את המשטר, אך לא נרשה זאת מפני שהאומה וההנהגה שלנו מאוחדות נגד אויבינו", אמר רוחאני בנאום במחוז הצפוני ג'ילאן.