יותר מ־685 אלף עגלים וטלאים חיים יובאו לשחיטה בישראל במסעות הייסורים הארוכים באניות המשלוחים החיים מאוסטרליה ואירופה במהלך 2018.


זאת, חרף הבטחתו של שר החקלאות היוצא, אורי אריאל, מלפני שלוש שנים כמעט, ליישם רפורמה לייבוא מקיף של בשר מצונן למאכל, שלו חיי מדף ארוכים. משרד הבריאות אישר את הרפורמה כדי לצמצם את המשלוחים החיים.



נתונים חדשים של משרד החקלאות, שהגיעו לידי עמותת אנימלס ומפורסמים לראשונה ב"מעריב", מעידים כי מגמת העלייה בייבוא הבקר החי לשחיטה בישראל ממשיכה לעלות גם בתחילת השנה הנוכחית.



בינואר האחרון יובאו לישראל 19,311 ראשי בקר במשלוחים חיים לעומת 17,626 עגלים בינואר אשתקד. בפברואר יובאו לשחיטה 30,098 עגלים לעומת 22,769 בפברואר 2018. באותו חודש יובאו 36,965 כבשים לעומת 23,538 בתקופה המקבילה אשתקד.



בעמותות אנימלס ותנו לחיות לחיות אומרים ל"מעריב": "הציבור בישראל דורש לראות את הפסקת המשלוחים החיים - 86% תמכו בסקר שערכנו לאחרונה על הצעת החוק להפסקת המשלוחים החיים. גם הממשלה החליטה לתמוך בחקיקה, שנפסקה בגלל פיזור הכנסת, אבל תעשיית המשלוחים החיים משתוללת. עוד ועוד בעלי חיים עושים את דרך הייסורים לישראל באוניות צפופות, מתבוססים בהפרשותיהם, חולים ומותשים. יש לתעדף הליך חקיקה מהיר, שיפסיק את המשלוחים החיים האכזריים".



הכנסת היוצאת הייתה פעילה במיוחד בנוגע לזכויות בעלי החיים. אחרי שנים של דחיות, בשל התערבותה של משפחת ראש הממשלה נתניהו, הגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הצעת חוק שעליה חתמו 29 ח"כים, כמעט מכל סיעות הכנסת, לבד מהבית היהודי־האיחוד הלאומי, שמטעמה מכהן שר החקלאות היוצא, אורי אריאל. אריאל ניסה, בלחץ יבואני הבקר, לסכל את הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, אבל לעזרתה נחלץ השר גלעד ארדן והוא קידם אותה בכנסת. ההצעה עברה בקריאה טרומית.



למרות הלחצים של ארגוני זכויות בעלי החיים, וחרף מעורבותם של בנו ורעייתו של ראש הממשלה נתניהו, לא הצליחו ארגוני זכויות בעלי החיים ללחוץ על הקואליציה בשבוע האחרון של מושב הכנסת היוצאת כדי שתאשר בקריאה ראשונה את הצעת החוק, תנאי להמשך החקיקה שלה בכנסת הבאה.