יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין הכחיש היום (חמישי) כי הוא מתערב בחקירות פנימיות של מקרי אנטישמיות, לאחר שחברי פרלמנט יהודים האשימו אותו בפעולה להפחתת הענישה על שנאת יהודים במפלגת השמאל הבריטית. 
חברי פרלמנט מהלייבור אמרו כי המעגל הפנימי של קורבין התערב על מנת להפחית את הסנקציות שהוטלו בעקבות מקרי אנטישמיות. חברת הפרלמנט היהודייה מרגרט הודג' אמרה כי מנהיג הלייבור "הטעה או הוטעה" לגבי מעורבות אנשי צוותו במקרים. היא שיתפה מכתב שכתבה לקורבין בעמוד הטוויטר שלה. 
חברי הפרלמנט היהודים הביעו דאגה בסוף השבוע מהעברתה של לורה מוריי, בתו של אחד מיועציו הקרובים של קורבין, אנדרו מוריי, מתפקידה במשרדו של מנהיג הלייבור לנציבות התלונות של המפלגה. אימיילים שהודלפו הראו כי היועץ הבכיר מוריי גם לקח חלק בהתייעצויות לגבי ההליך המשמעתי.  


 מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP
מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP

 
קורבין הכחיש כאמור את הדברים וטען כי אנשי צוותו "התבקשו לסייע לנציבות התלונות בעקבות סחבת". הוא גם תקף את הודג' והאשים אותה בכך שהקליטה שיחה פרטית ביניהם. "זו הפרה מוחלטת של האמון בינינו", אמר קורבין.  
בתוך כך, תנועת הלייבור היהודית התכנסה על מנת לדון בסיום הקשר בן 99 השנים שלה עם המפלגה הבריטית בשל העדר פעולה לגבי אנטישמיות. חבריה הצביעו להישאר בינתיים מזוהים עם המפלגה, אך נתנו לקורבין חודש על לפעול לגבי הנושאים שעליהם הביעה דאגה. "אם מפלגת הלייבור לא תביע סולידריות איתנו, אנחנו לא נראה סולידריות איתה", אמר מזכ"ל הלייבור היהודית פיטר מייסון. 
   
כזכור, עיתון הדיילי מייל הבריטי חשף באוגוסט בשנה שעברה סדרת תמונות בהן נראה יו"ר מפלגת הלייבור מניח זר פרחים סמוך לקברי מתכנן טבח הספורטאים במינכן, עאטף בסיסו, מקים ארגון ספטמבר השחור, אבו איאד, עוזרו פאקרי אל עומארי, ואחראי הביטחון של ארגון אש"ף הייל עבד אל חמיד הקבורים בתוניסיה.