יו״ר ש״ס, שר הפנים אריה דרעי, ויו״ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נפגשו הבוקר (חמישי) לישיבה ממושכת בלשכתו של השר דרעי בירושלים, בה סיכמו על המשך התמיכה בקואליציה עתידית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.



״ממשיכים בכל הכוח בתמיכה הנחרצת ברה״מ בנימין נתניהו ולא בגנץ. אנחנו ניכנס כגוש אחד ובאחדות משותפת רק לקואליציה שיקים נתניהו ונהיה חזקים לצידו. לא ננהל שום מו״מ ושיח לקואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא", אמרו שני מנהיגי המפלגות החרדיות.



השניים סיכמו עוד על שיתוף פעולה במערכת הבחירות הנוכחית, "בה יעבדו בהגינות ובתיאום ככל שניתן ויסייעו אחד לצד השני להצלחת המערכה ולהגדלת הנציגות החרדית בכנסת הבאה". 



יאיר לפיד. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



כזכור, גורמים ביהדות התורה אמרו השבוע בשיחות סגורות כי אם נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של בני גנץ, וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שעבור חברי הכנסת מהרשימה החרדית הוא בבחינת סדין אדום.

"מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", אמר ל"מעריב" גורם בדגל התורה, אחת משתי המפלגות המרכיבות את סיעת יהדות התורה. על פי הגורמים במפלגה החרדית, "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו".