על רקע החלטת המשטרה להמליץ להעמיד לדין את חבר הכנסת, דוד ביטן, בגין קבלת שוחד, במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון (תיק 1803), אומר היום (חמישי) גורם המעורה בפרטים למעריב כי "ביטן נכנס למצוקה כספית קשה, והבין שפשוט יותר לקבל סכומי כסף קטנים על מנת להחזיר את החובות הללו". מלבד זאת, הוא הסביר כי "לביטן הייתה גרסה מתפתחת של הכחשה, שתיקה וניסיון לסתור ראיות מוצקות שהוצגו בפניו, שלזה יש משמעות ראייתית". 


לדברי הגורם, "ביטן היה בחובות, שאותם היה עליו להחזיר בהקדם. הוא הבין שקל ופשוט יותר לקבל סכומי כסף קטנים של עשרות אלפי שקלים. לשם כך, הוא הציב גובים, אנשי עסקים מקומיים, שאחד מהם הופך להיות מעין מתווך פרטי. הסיפור הוא שאנשים שרוצים לקדם דברים שתקועים שנים בעיריית ראשון לציון מבינים שאפשר לפנות אל 'החבר של'. הוא מנהל תרשומת של כמה כסף צריך וכמה הוא גוזר, וככה זה עבד ב-12 פרשיות שונות". 

אותו גורם תיאר את ביטן ככזה שנתפס כ"איש חזק מאוד בעיריית ראשון לציון וגם בעקבות מינויו ליו"ר הקואליציה. היו לו כוחות גם בעיריית תל אביב. הוא חבר של כולם". 
 
עיריית ראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני
עיריית ראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני
 

המשטרה המליצה, כאמור, להעמיד לדין את חבר הכנסת מהליכוד בגין ביצוע של עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס במקרים שונים על פני השנים 2017-2011. לטענת המשטרה, התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות כנגד עשרות מעורבים נוספים, ובעניינו של חבר הכנסת ביטן התגבשה תשתית ראייתית מספיק ב-12 מהפרשניות. לצד ביטן, יועמדו לדין גם ארנון גלעדי ודב צור, דניה סיבוב והמנכ"ל גינזבורג, יזמים וקבלנים שונים ומעורבים שונים נוספים.

הפרשה, שנחקרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (להב 433), כונתה "תיק 1803". על פי המשטרה, בין השנים 2011-2017 קיבלו ח"כ דוד ביטן, ראש העירייה לשעבר דב צור והמשנה לראש עיריית ת"א ארנון גלעדי, טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום האינטרסים של אותם גורמים. בין הגורמים הפרטיים האמורים מצויים חברת דניה סיבוס, והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן, קבלנים ועוד.
ביטן, כזכור, שימש במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, והחל ממרץ 2015 כיהן כחבר כנסת. ארנון גלעדי שימש בתקופה האמורה במגוון תפקידים בכירים בעיריית תל אביב, בהם המשנה לראש העיר וחבר הוועדה לתכנון ובניה. דב צור שימש כראש עיריית ראשון לציון.