הרמטכ"ל לשעבר נגד שדרן גלי צה"ל: יעקב ברדוגו, המשדר מדי ערב יחד עם ירון וילנסקי את התוכנית "וילנסקי את ברדוגו" בגל"צ, ידוע בתמיכתו במפלגת הליכוד, ובעבר אף זומן לשיחת בירור לאחר שערך ראיון עם שרת התרבות מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה ושיבח אותה על פועלה - כל זאת תוך כדי קמפיין הפריימריז לבחירות הפנימיות בליכוד.



במהלך מערכת הבחירות הנוכחית, התבטא ברדוגו מספר פעמים כנגד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ובתגובה מפלגתו כינתה אותו "נציג מטה נתניהו בגל"צ" ואת שידוריו כ"צפון קוריאה". היום (חמישי) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר להאשמות אלו כנגד ברדוגו, וכתב כי "בגלי צה״ל יש שדרן אחד שלא מוכן ליישר קו עם השמאל והברנז׳ה. הוא מפריע לשידורי התעמולה היומיים של רינו צרור, רזי ברקאי ואחרים בעד מפלגת השמאל של לפיד גנץ, אז הם מפעילים לחץ אדיר כדי לסלק אותו מהתחנה. זה לא יקרה - יש גבול למשטרת המחשבות ולסתימת הפיות של השמאל. אנחנו לא בקוריאה הצפונית. אם לא יהיה ביטוי גם לימין - אין לגל״צ זכות קיום".



הסערה החלה לאחר ששלשום כתבה מפלגת "כחול לבן" בטוויטר שלה: "מדי ערב אנו מושמצים ע״י פרשן גלצ יעקב ברדוגו, זוהי תגובתנו להאשמות השווא שהעלה בשידור: אין לכחול לבן עניין לענות לדברי ברדוגו או לעלות לשידור בתוכניתו כפי שאיננו עולים לשידור בתוכניות בקוריאה הצפונית. ברדוגו, נציג מטה נתניהו בגל"צ מנצל את זמן האוויר הציבורי בכדי לשרת את אדונו".



תגובה זו עוררה את חמתו של ברדוגו, שביקש מעמיתו ירון וילנסקי מספר דקות להגיב לה. "מפלגת כחול לבן, בצעד מאוד חריג, השוותה את התוכנית שלנו לתוכנית בקוריאה הצפונית. אני רוצה להגיד שאנחנו משתדלים לשרת את הציבור ללא מורא, המיקרופון שייך לציבור ואני לא משרת אף אחד אחר מלבדו. פה בתוכנית ביקרנו את שרי הממשלה ואת ראש הממשלה במגוון נושאים. למה כחול לבן משווה אותנו לקוריאה הצפונית? כי כאן בתוכנית, ירון, אנחנו שואלים את השאלות ששלושת הגנרלים עם 117 שנות הניסיון שלהם מסרבים לענות עליהם".


שידורי תעמולה או ביקורת עניינית? נתניהו. צילום: רויטרס


וילנסקי: "אלו שאלות שלך, לא שלי"

"117 שנות ניסיון צבאי זה אומר שלושה גנרלים אמיצים, אז למה אתם מתחבאים?", הוסיף. "מר גנץ, מה אתה מסתיר? בקוריאה הצפונית המנהיג העליון קובע מי יראיין אותו וכל הופעה מתוסרטת, לקהל אומרים מתי למחוא כף וכל דבר מתוכנן. אז מר גנץ, אתה חושב שאתה יכול להתמודד לראשות הממשלה בלי שהציבור ישמע על עמדותיך? בלי שתעמוד למבחן הציבור?".

"אני מבטיח לך 60 דקות של שניים על אחד אצלנו בתכנית", המשיך ברדוגו. "אנחנו נשאל ואתה תענה, אנחנו מבטיחים לשאול בהגינות ולתת לך את כל הזמן להגיב. אולם, אם לא תבוא, אנחנו לא נרפה ונשאל את השאלות. זו דמוקרטיה. ככה נוכל לראות אם כאן זה קוריאה הצפונית או ישראל הדמוקרטית".

לאחר מכן, נקב ברדוגו במספר שאלות שהוא מצפה מגנץ להשיב עליהם: "מה דעתך על חוק הלאום? בעד או נגד?", "מה דעתך על התנהלותך כמפקד יק"ל שהוציא בחופזה את חיילי צה"ל מלבנון תוך הפקרת צד"ל?", "מה דעתך על התנהלותך בפרשת מדחת יוסף והפקרתו? מחר מול מצב דומה כיצד תנהג? תסמוך שוב על הפלסטינים?".

בשלב זה, נזעק וילנסקי וביקש מרדוגו להבהיר: "זה אתה שואל את השאלות האלו, שיהיה ברור. זה לא אני". ברדוגו הסכים עמו, והמשיך בשאלות: "איך אתה מסביר את תפיסתך תחת הרמטכ"ל בוגי יעלון, בשני שקדמו למלחמת לבנון השנייה, בה החלטתם לא לעצבן את חיזבאללה ולתת לטילים להחליט? האם תיתן להם להתעצם שוב?".


"כל ערב צפון קוריאה, כל ערב אותה תגובה". ראשי כחול לבן. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



"לא להפוך את גל"צ למכשיר תעמולה"



"מה דעתך על דוח ועדת החקירה בצוק איתן שקבע שכשלת באי הכנת צה"ל לאיום עשרות מנהרות חודרות מעזה?", הוסיף. "האם גם היום היית אומר שלא צריך לפעול? אילו לקחים יש לך מתקופתך במימד החמישי, שם שרפת 50 מיליון דולר ופיטרת את כל העובדים?".

וילנסקי קטע את ברדוגו שנית, וביקש להבהיר שוב: "אני חייב להגיד, זה טקסט שלך, זה לא עליי. אני לא ידעתי מראש שאתה הולך לקרוא את הטקסט הזה, אתה כרגע מקריא את הטקסט בלי שאני יודע עליו". 

ברדוגו אישר, והמשיך: "האם צירופו של חבר מפלגתך, ניסנקורן, כמייצג של הוועדים החזקים על חשבון הציבור החזק, זוהי גישתך? אתה ימין או שמאל כלכלי? אתה בעד או נגד העלאת מיסים? אני מזמין אותך להתראיין פה, ואשתדל לייצג את הציבור ולא להישבר אל מול הלחץ שלכם. אשאל ואחקור ללא מורא".
 
בתגובה לדברים, צייצה אמש "כחול לבן" את התגובה הבאה: "כל ערב צפון קוריאה. כל ערב אותה תגובה. אין לכחול לבן עניין לענות לדברי ברדוגו או לעלות לשידור בתוכניתו כפי שאיננו עולים לשידור בתוכניות בצפון קוריאה. ברדוגו, נציג מטה נתניהו בגל"צ מנצל את זמן האוויר הציבורי בכדי לשרת את אדונו".

אבי ניסנקורן הגיב גם הוא לדברים: "יש שדרנים ימניים מעולים בגלצ, ויש שדרנים שמאלניים מעולים בגלצ. רק צריך להיזהר לא להפוך את גלצ למכשיר תעמולה חד צדדי".