קורה לכם שאתם מתלבטים אם ללכת לחדר כושר כשאתם חולים? ובכן, תהיו בטוחים שרוב האנשים שם ממש יודו לכם אם לא תגיעו, ולא בגלל שהם לא אוהבים אתכם, הם פשוט לא רוצים להידבק. למעשה, יש מקרים בהם אף יאסרו עליכם להגיע כשאינכם בקו הבריאות, בייחוד כשמדובר במחלות מדבקות ומאוד מסוכנות. 
 
זה בדיוק מה שקרה לג'פרי מוראווסקי בן ה-57, תושב ארה"ב, שגם גילה בדרך הקשה מה קורה כשמפרים את האיסור הזה. מוראווסקי, ממחוז ווקשה, ויסקונסין, אובחן באביב שעבר כחולה חצבת, שידועה כמחלה נגיפית מדבקת שעלולה גם להיות קטלנית. בשל כך, הוא הוצב ב"מעצר בית" בידי מחלקת הבריאות המחוזית, בצו בית משפט, עד אשר יהיה ברור לחלוטין שהוא לא מדבק.

מה המשמעות של זה בעצם? שהוא צריך היה להיות בתוך הבית שלו במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, עד שמישהו יבוא ויגיד לו אחרת. כדי להבטיח שזה אכן יקרה, והגבר החולה לא ינסה לברוח, מחוץ לביתו הוצב בקביעות קצין משטרה. הבעיה הייתה ששבוע בלבד לאחר שהחל ה"מעצר", מוראווסקי האומלל הרגיש שהוא משתגע והחליט להתגנב החוצה.

הגיע לחדר כושר חולה ונעצר. אילוסטרציה: אינגאימג
הגיע לחדר כושר חולה ונעצר. אילוסטרציה: אינגאימג


לשמחתו הרבה, אשתו הסכימה לעזור לו והסיעה אותו לחדר הכושר, כשהוא מתכופף בתוך הרכב כדי שהשוטר לא יבחין בו. הוא אומנם הצליח להגיע ליעדו, אך כלל לא התאמן וזה קרה בעיקר באשמתו. על פי חדשות ABC, כשהוא הגיע לחדר הכושר הוא לא השתמש באף אחד מהמכשירים כי חש אשמה רבה על מעשיו. כמו כן, הוא גם הרגיש לא טוב בשל המחלה, מה שדי הגיוני בסך הכל.

לצערו הרב, שוטר זיהה אותו חומק מחדר הכושר ונכנס חזרה לרכב בדרכו הביתה. כשהשוטר עצר את הגבר ואת אשתו, מוראווסקי הודה שהלךהכושר והתנצל, אך הסביר שהיה שם רק כמה דקות ועשה זאת כי השתגע בבית. על פי הדיווחים השונים, הוא הואשם בבית המשפט בהפרת צו המעצר שלו, וכן בסיכון אחרים וחשיפתם למחלה קשה ומדבקת. נכון לעכשיו גזר הדין עוד לא נקבע, אך במקרים כאלו העונש הוא עד 30 ימי מאסר וקנס של עד 500 דולרים. בנוסף לכך, אשתו הואשמה גם היא בסיוע לדבר עבירה.