אפקט האיחוד במרכז והנתונים על כך שמספר מפלגות ימין אינן עוברות את אחוז החסימה גורמים לדאגה בליכוד, ובמטה הבחירות של המפלגה כבר מכינים תוכניות כיצד לנהוג כדי שגוש הימין לא ייפגע כתוצאה מכך. על הכוונת: מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, כולנו של השר כחלון, וזהות של משה פייגלין, שהסקרים צופים כי הן עלולות להישאר מחוץ לכנסת. גם הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד עלולות להילקח בחשבון. ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבריו במפלגה אומנם מרוצים מאוד ממספר המנדטים שמראים הסקרים לליכוד וסבורים כי ככל שיתקרב מועד הבחירות מספר המנדטים של הליכוד יצמח, אבל חוששים שמא גוש הימין עלול להפסיד את הבחירות אם לפחות חלק ממפלגות אלה לא יעברו את אחוז החסימה.



סקרי עומק, כמו גם גורמי המקצוע של הליכוד, טוענים כי "הבייס", מאגר המצביעים הטבעיים שלהן, הידלדל משמעותית ובמציאות הפוליטית העכשווית קולותיהם ילכו לאיבוד.



במטה הליכוד הציעו שלוש אפשרויות להתמודד עם הסכנה:


1. להמשיך עם האסטרטגיה הנוכחית: להתעלם לחלוטין מהן ולהימנע מכל ביקורת, בתקווה שלפחות חלקן יצליחו לעבור את אחוז החסימה.



2. לתקוף את מפלגת זהות של משה פייגלין, מתוך הנחה כי רבים ממצביעיה נמנים עם העולים מחבר המדינות ועשויים לנדוד לכיוון ישראל ביתנו, מה שיעלה אותה מעל לאחוז החסימה. עד כה הליכוד לא התייחס כלל למפלגת זהות.



3. לפתוח בקמפיין אגרסיבי "על הראש" של ליברמן, כחלון והימין החדש של בנט ושקד, כדי לנסות "לשתות" ממפלגות אלה כמה שיותר מנדטים ולהעבירם אל הליכוד. במטה הליכוד דוחפים לפעול בדרך זו, אולם נראה שנתניהו טרם קיבל החלטה ומחכה להתפתחויות.





בראיון נרחב ל"מעריב" המתפרסם בעמוד 24, אומר יו"ר ישראל ביתנו כי הסקרים המוצגים בתקשורת נערכים בשיטה שגויה באמצעות הרשת, והם מוטים כלפי בני הגיל הצעיר, ולכן אינם משקפים את ציבור הבוחרים של המפלגה. "אני רואה בזה מלחמה פסיכולוגית או מניפולציה", הוא אומר. "בבחירות 2015, על פי כל התחזיות, יצחק הרצוג מהמחנה הציוני היה מנצח ומתמנה לראש הממשלה, ואנחנו יודעים איך זה נגמר. אני לא מאמין בסקרים. אני מאמין במשנה סדורה. אני מאמין בעבודת שטח. אילו הייתי מאמין בסקרים, לעולם לא הייתי מתמודד".



בינתיים נמשכת ההתכתשות בין ראש הממשלה נתניהו ליריבו בני גנץ. נתניהו ממשיך בקמפיין שלו ובסיור בבאר שבע תקף אתמול את כחול לבן בטענה שמפלגה זו היא שמאל במסווה של ימין. "אני רוצה שתדעו", אמר, "זה נכון שהם הביאו כל מיני שמות של אנשים שהם כביכול בימין, עלי תאנה. אתם יודעים למה להביא עלי תאנה? כדי להסתיר את השמאל שלהם! זה מה שהם עושים, מסתירים את העובדה שהם שמאל. הם יכולים להכחיש עד מחרתיים, הם יכולים להכחיש עד הבחירות, זה לא משנה את העובדה שאין להם שום אפשרות להקים את הממשלה שלהם בלי התמיכה של חברי הכנסת מהמפלגות הערביות, שרובם לא מכירים במדינת ישראל. יש שם מפלגות אסלאמיסטיות, מפלגות אנטי־ציוניות, וזה המהות של זה. זה שמאל".



באותן שעות ביקר יו"ר כחול לבן בני גנץ בישוב דלית אל־כרמל ודיבר על חשיבות החיזוק עם הציבור הדרוזי. "כל האזרחים שחיים במדינה הם אזרחים רגילים, מגיע להם להיות אזרחים רגילים, לא כל שכן לבני העדות שקשרו אלינו את גורלם", אמר. "אנחנו לא באנו לעשות טובה - אנחנו רוצים לתת לכם את מה ששלכם ממילא".



גנץ התייחס גם למתקפות על מפלגתו, ואמר: "יש גורמים קיצוניים מימין ומשמאל שמנסים לקרוע את החברה הישראלית. אנחנו צריכים לא להתבייש ולהגיד בקול גדול - אנחנו לא נפלג, אנחנו בעד להתאחד. לא ניתן לאנשים עם תפיסות גזעניות נגד המדינה להשתלט על השיח. אנחנו נציג בפני אזרחי ישראל ברית של תקווה".