כתב החשדות שניסח היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מסמך שצריך לקרוא כמה פעמים. המסמך לא מתאר רק סדרה של עבירות פליליות. הוא מתאר מצב נפשי. אובססיה חולנית. אובדן מוחלט של שליטה עצמית, בושה, רסן כלשהו. סחרור הולך ומתגבר של משפחה שהשתכנעה שהמדינה רשומה על שמה בטאבו. ארכי־נוכל ערמומי, מתוחכם, שפיתח לכאורה שיטה לחיות על חשבונם של אחרים, תוך שהוא טווה קורים, משטה בעמיתים, מעלה ומוריד פקידי ציבור ומשרתיו תוך דריסה ברגל גסה של כל הנורמות, הכללים וההגינות הבסיסית המצופה ממנו.
 
הכל קשור, מתכתב ומשתלב בהכל: המתנות וטובות ההנאה הן חלק מתעשייה שהפעילה המשפחה שנים ארוכות, וכל זה קשור בקשר אמיץ עם ההשתלטות הדורסנית על התקשורת והמאמץ לרתום טייקונים, מיליארדרים ומקורבים למאמץ המשפחתי מצד אחד, תוך שהם מתוגמלים בדרכים יצירתיות ועל חשבוננו, מצד שני.

אתמול סיכמה המשטרה תיק חקירה נוסף. קוראים לו, בטעות, "פרשת ביטן". יש בו 25 חשודים ושיטה מעוררת צמרמורת, החושפת איך הפכו החשודים האלה את עצמם למאכערים מתוחכמים, על חשבוננו. ביטן הוא החשוד העיקרי. תעשיית השוחד שייסד פעלה בין השנים 2011, עת היה סגן ראש עיריית ראשון לציון, ועד 2017. בשנתיים האחרונות הוא עשה את המיוחס לו כחבר כנסת ויו"ר הקואליציה. חשוד נוסף הוא ליכודניק בכיר אחר, ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב וראש סניף תל אביב בליכוד. יחד בקלחת הזו נמצאת פעילת ליכוד בכירה נוספת, שחיברה בין המשתתפים השונים. 
 
מי שמנסה לשחות בתעלות הביוב הללו מבין עד כמה הושחתה מפלגת השלטון שלנו. עד כמה איבדה את הבושה. מי שחושב שאין קשר בין הפרשה הזו לתיקי נתניהו, חי בסרט. הקשר הדוק, ברור, חמור ומדאיג. רוח המפקד מרחפת מעל תעשיית השוחד השלטונית הזו. היו זמנים שבהם חשודים בדרג הזה ירו בעצמם או ברחו מהארץ. בימים האלה הם ממנפים את מעמדם ועושים הון פוליטי על גבי האישומים המיוחסים להם.

הטור המלא - במעריב סופהשבוע