משפחתו של ארנסט קווינטנה ידעה שהוא גוסס ממחלת ריאות כרונית כאשר פונה באמבולנס לבית חולים בקליפורניה, כשהוא לא מסוגל לנשום, אך הם היו הרוסים כאשר רובוט נכנס לחדרו ביחידה לטיפול נמרץ באותו לילה, ובאמצעותו סיפר לו רופא בשיחת וידאו כי הוא צפוי למות בתוך ימים ספורים. הוא הלך לעולמו ביום שלישי האחרון כשהוא בן 78, יומיים לאחר שנלקח לבית החולים.


"אם אתה בא לספר לנו חדשות נורמליות, זה בסדר, אבל אם אתה בא להגיד לנו שהריאה שלו קרסה ושהוא יקבל מורפיום עד שימות, ראוי שזה ייעשה על ידי אדם ולא מכונה", זעמה הבת קתרין. 

מישל גסקיל-חאמס, סגן נשיא בית החולים, כינה את המצב חריג מאוד. עם זאת, בית החולים גם הגן על השימוש שלה בטכנולוגיית ה-telemedicine (רפואה מרחוק), ואמר המדיניות שלה היא שאחות או רופא יהיו נוכחים בחדר בזמן התייעצויות מרחוק. אנשי בית החולים הדגישו שהטכנולוגיה לא מחליפה שיחות פנים אל פנים עם המטופל והאהובים.

אחת הנכדות של המנוח, אנאליסיה וילהרם בת ה-33, הייתה לבדה עמו כשהרובוט התגלגל פנימה, ורופא הופיע על המסך. וילהרם חשב שהביקור שגרתי, ונדהמה ממה שהרופא אמר.
"האדם הזה לא יכול לנשום, והרובוט הזה מנסה לדבר איתו", סיפרה הנכדה. "בינתיים, הרופא הזה אומר לו: 'אז יש לנו את התוצאות שלך בחזרה, והריאות לא עובדות בכלל". בשלב זה שאלה הנכדה האם הוא ישוחרר לביתו, והרופא ענה לה: "את יודעת, אני לא יודע אם הוא יחזור לביתו".
וילהלם אמרה שסבה, איש משפחה ששמר על כל ציור ילדות שהיא נתנה לו, היה ראוי ליותר. היא אמרה שלאחר הביקור הוא נתן לה הוראות בנוגע לירושה, והבטיח לה לדאוג לסבתא שלה. "הוא היה כזה בחור מתוק", סיכמה הנכדה.