מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מספר יעדי טרור, בהם יעדי טרור במתחם צבאי בצפון רצועת עזה ושני כלי שיט של ארגון חמאס, זאת בתגובה לשיגור רקטה מהרצועה שנחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב ובהמשך לאירועי הטרור מרצועת עזה ובהם בלוני נפץ וניסיונות הפגיעה בתשתיות ביטחוניות בימים האחרונים. צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו". עוד הוסיפו בצה"ל: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".



כזכור, פחות מיממה לפני הגעתו הצפויה של השגריר הקטארי עם מזוודות מיליוני הדולרים לעזה שוגרה אמש רקטה אל עוטף עזה. במועצה האזורית אשכול נשמעה אזעקת צבע אדום, והרקטה אותרה מאוחר יותר בשטח פתוח. המתיחות בגבול הרצועה הולכת ומחריפה. הרקטה שנחתה אמש בעוטף עזה, נורתה שעות אחדות לאחר שאותר אשכול בלונים נושא פצצה נגד טנקים בשטח מיוער, בתחום המועצה האזורית שדות נגב. באותה שעה בילו באזור רבבות ישראלים שנהנו ממזג האוויר הנעים. חבלנים שהוזעקו למקום, פוצצו את אמצעי הלחימה והרחיקו מטיילים מהזירה.



שעות קודם לכן, במהלך הלילה שבין יום שישי לשבת, תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה בעקבות שיגור רקטה לעבר ישראל. בהודעת דובר צה”ל נמסר כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה, וכן תשתיות תת־קרקעיות בצפון הרצועה. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה ובהמשך לאירועי הטרור מרצועת עזה, בהם בלוני נפץ וניסיונות פגיעה בתשתיות ביטחוניות בימים האחרונים.
 

במהלך יום שישי נערכה “הפגנת השיבה” ה־50 שבה השתתפו אלפי פלסטינים שהתפרעו סמוך לגדר. במהלך ההפגנה נהרג פלסטיני מאש כוחות הביטחון. אירוע נוסף התרחש אתמול כאשר שני פלסטינים חדרו מהרצועה לישראל ונעצרו על ידי כוחות גדולים שהוקפצו למקום. ברצועה מקווים שהמגעים האינטנסיביים שמנהלים המצרים, במעורבות של הקטארים שגם מעבירים את מיליוני הדולרים מדי חודש לעזה, יביאו להסדרה שתשיב את השקט לאזור. זאת בצד התקווה שבסופו של התהליך יוסר המצור החונק מעל הרצועה.
 
בישראל מעריכים כי בעוד בחמאס מנסים לגרוף הישגים ובמקביל להגיע למצב של הסדרה מול ישראל, בארגון הג'יהאד האיסלאמי, שבו כעשרת אלפים חברים חמושים היטב, מנסים לטרפד את המאמצים ולשמר את המצב הביטחוני המתוח. בינתיים סבלנותם של תושבי עוטף עזה אוזלת. תושבת קיבוץ עין הבשור, נעמה כספי, הביעה בפוסט שכתבה בפייסבוק את תחושותיה הקשות. “מדי ערב, כמעט באותה שעה, התרעת צבע אדום”, כתבה. “לא אצלנו אבל לא רחוק. אולי די??? 
 
“אתמול קראתי אצל חברה על מספר הטיפולים שהיא עוברת. אני הפסקתי לספור. מאז צוק איתן אני מטופלת. לפני כן טופלתי במסגרות אחרות שכלל לא הצליחו לפענח את ההפרעה שממנה אני סובלת. התקפי חרדה זה סיוט שאין לתאר. כשמתלבשים עליהם פחדים עקב מלחמה זה כבר לא צחוק... זה תוקף ללא התרעה... הרעד, המחנק, תחושת המוות הקרב. ותמיד זה זמני, גם אם אורך יותר מחצי שעה... הלוואי שיהיה טוב. מגיע לנו, מגיע לילדים שלנו, די”.
 
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר: "תושבי עוטף עזה חיים כבר חודשים ארוכים בתוך שגרת חירום מתמשכת. אם ילדים בעוטף עזה מתקשים לישון בלילה בשל המציאות, הדבר צריך להדיר שינה מקובעי המדיניות ומהאנשים שאחראים לביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. גילינו אורך רוח במשך תקופה ארוכה ואפשרנו לצבא ולממשלה למצות דרכי טיפול למיגור הטרור. אנו דורשים פתרון מיידי שיבטיח שקט ארוך טווח. אלה ימים של בחירות וסוגיית הפתרון לרצועת עזה חייב להיות על סדר יומם של המתמודדים לכנסת. אנחנו נמשיך ונציף את המציאות כאן".