בגלל המגבלות המשפטיות והרצון להימנע מעימות עם אלפי מתפללים מוסלמים לא סגרה ישראל את מסגד באב א־רחמה שליד שער הרחמים באל־אקצא, אולם השבוע יש כוונה לסגור את בית התפילה, כך אמר אמש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13. צעד זה עלול להגביר את המתיחות סביב הנושא בין ישראל לפלסטינים.
 
כזכור, בחודש שעבר פרצו פעילי הווקף למתחם הסגור והפכו את המקום למסגד, בניגוד לצו בית משפט. נגד בכירי הווקף הוצאו צווי הרחקה מהמקום, וברחבי יהודה ושומרון נשמעו בסוף השבוע קריאות להתגייסות כללית בתגובה לצווים. בסוף החודש שעבר נעצר ראש מועצת הווקף בירושלים, שייח עבד אל־עזים סלהב, בגלל ההתפרעויות בהר הבית ופריצת המוני מתפללים למתחם שער הרחמים. 
 
בסוף השבוע התפרסמו דיווחים סותרים בנושא. לפי אחד הדיווחים, השליח הישראלי לירדן, נותנת החסות למקומות הקדושים בירושלים, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן ‏שבת‏ הצליח להגיע לפתרון. בדיווח אחר נטען כי בין הצדדים עדיין מפרידות נקודות מחלוקת משמעותיות.
 

בדיווח על התקדמות במגעים נאמר כי ישראל תאפשר הכנסת חומרי בניין לשיפוץ המקום, תחת הפיקוח של הווקף האסלאמי, שיסגור את המתחם בפני מתפללים בתקופת השיפוצים. מנגד ישנם דיווחים ולפיהם השיפוצים עשויים להימשך זמן ארוך מהמתוכנן, וירדן דחתה את הדרישה הישראלית לסגור את המתחם.