ב־12.2.2015, לפני ארבע שנים, נפרד ראש הממשלה בנימין נתניהו מהרמטכ"ל בני גנץ בקול רועד ובמילים נרגשות: "בני, אני רוצה להודות לך על שנים ארוכות של שירות למען ביטחון המדינה, במיוחד על ארבע השנים האחרונות שבהן הובלת את צה"ל כרמטכ"ל. ארבע שנים מאתגרות בצורה בלתי רגילה בתקופה של טלטלה אזורית שלא הייתה כדוגמתה. בזמן הזה הובלת פעולות של צה"ל, גלויות וחשאיות מקרוב ומרחוק בצורה מקצועית, נחושה ואחראית. אני רוצה להודות לך על השירות המעולה הזה. אני יודע שאתה משאיר צבא שיכול לכל האתגרים הללו".
 
מהרגע שגנץ הודיע על כניסתו לזירה הפוליטית כדי להיות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו, הוא הפך לסדין אדום מול שור עצבני. החבירה של גנץ ליאיר לפיד, לבוגי יעלון ולגבי אשכנזי, שהתלכדו לחבורה שבה נמצאים גם כמה מאנשי הנבחרת של נתניהו בעבר (בהם יועז הנדל וצבי האוזר) גרמה לנתניהו לחשוש, ובצדק, שהחבורה הזו עלולה לסכן את שלטונו. ביבי הלחוץ דחה נסיעה שלה ציפה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לטובת מגעים היסטריים עם אנשי הימין הסופר־קיצוניים שיתאחדו, כדי שקולותיהם לא ילכו לאיבוד.
 
חלק נכבד מזמנו הוא מקדיש לכתבי האישום שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (מינוי שלו) החליט להגיש בכפוף לשימוע. הוא מגייס עוד ועוד עורכי דין שיגנו עליו, והוא מנסה לגייס כסף לעורכי הדין ששירתו אותו ולא קיבלו שכר וגם עבור עורכי הדין החדשים. הפטרון הגדול שלו שלדון אדלסון חולה בסרטן ונאבק על חייו, ואין לו זמן להיאבק על חייו של בן טיפוחיו. למפלגת העבודה, כינור שני בכוח ההולך וגדל שנמצא מולו, מצטרף כוח משמעותי בדמותו של קיבוצניק "סמולן" - האלוף (במיל') טל רוסו.
 

נתניהו יודע שגדעון סער - הבעל של גאולה ומי שהוא ובני ביתו מתעבים - זוכה לפופולריות הולכת וגוברת בקרב חברי הליכוד. ביבי עצבני, ביבי מזיע, ביבי יורה לכל הכיוונים. לפי שיטתו של דונלד טראמפ הוא משחרר מבול של ציוצים, והפודל החדש אלירז שדה "מראיין" אותו בערוץ הטי־וי הפרטי שלו בקצב גובר.

גנץ ורוסו. צילום: נתן זהבי

 
אף על פי שהוא מומחה עולמי ללוחמה בטרור, נתניהו לא הצליח לחסל את חמאס, שדווקא לקראת הבחירות מצא זמן להרים ראש ולהגביר את הפעילות על הגדר נגד צה"ל ולשלוח לישראל בלונים עם מטענים שמתפוצצים ביישובי העוטף. האיראנים ממשיכים לפעול בסוריה, חיזבאללה מתעצם לממדים מפחידים, וגורמי מודיעין מביעים חשש שבגדה יש תסיסה וקיים חשש לאינתיפאדה נוספת. 
 
ובינתיים ביבי מגביר את שידורי התעמולה שלו. הוא נופל בגדול בתשדיר שבו הוא משתמש בצילום בית קברות שבו טמונים לוחמי הל"ה ומעורר זעם כנגדו. בתגובה הוא מתנער מאחריותו לסרטון ומודיע שיפטר את האחראים. האחראים מושעים וחוזרים בתום שבעה ימים בשושו לעבוד בקמפיין הבחירות של המנהיג.
 
מבית היוצר החולני שלו משתחרר סיפור נגד הסמולן גנץ, שכביכול השתתף באירוע לזכר מחבלי חמאס. מכיוון אחת הכוכבות שלו משתחרר סיפור של גברת "מפוקפקת" קצת, שחיה בארצות הברית, על כך שלפני 40 שנה גנץ בן ה־17 שלף לעברה ברפת של הכפר הירוק את איבר מינו. הגברת האמריקאית, שבדף הפייסבוק שלה יש סיפורי אלף לילה ולילה, מספרת בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ברדיו MF103 שהיא חברה של מדונה וחברה של טראמפ ואבא שלו ועוד "בובע מייסעס" (סיפורי סבתא).
 
השרה מירי רגב, שללשכתה פנתה הגברת האמריקאית, טוענת שאחד מעוזריה חיבר את האמריקאית לעיתונאית שפרסמה את הסיפור. רגב מציעה שהמשטרה תבדוק את העניין, גנץ תובע את האמריקאית, ושתי פרות מהרפת של הכפר הירוק נשבעו לי שהיו עדות לאירוע. 
ביום שני, באירוע השקת קמפיין הבחירות של הליכוד בכפר המכביה, לעיני ובאוזני מאות מעריצים נלהבים הפך ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך 45 דקות לסטנד־אפיסט. הקהל השתין מצחוק, נתניהו זרח מאושר. את כל המסרים שהעביר נתניהו בכנס שמע כל אזרח בישראל במהלך השבועיים האחרונים בכל הרשתות החברתיות, תוכניות הרדיו והטלוויזיה ובמופעי שבת קשקשת בכל רחבי הארץ.

בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
ביבי תדרך את הנבחרת שלו בצורה מקצועית: לתקוף בלי חשבון. לא חשוב מה ישאלו אתכם, חשוב מה שאתם תאמרו. אל תיתנו למראיינים לקטוע אתכם, תמשיכו לדקלם את דף המסרים ותתעלמו מהשדרנים, המראיינים והכתבים. דוד אמסלם, דוד ביטן, ציפי חוטובלי, גלעד ארדן, אופיר אקוניס ויריב לוין השאירו עיתונאים ותיקים כמו רינה מצליח, אודי סגל, דנה ויס ואחרים המומים מכך שהמרואיינים שלהם תוקפים בלי פסיקים ונקודות, ומתעלמים מקיומם. 
בהבל פיהם של שלוחי נתניהו הפכו הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון לשמאלנים שחוברים לערבים כדי להפיל את שלטון הליכוד.
 
ביום שלישי בבוקר התנפלה סגנית שר החוץ חוטובלי בגלי צה"ל על רזי ברקאי במשפטים שנורו בצרורות, תוך שהיא ממציאה אירועים ומסלפת עובדות, העיקר להכפיש את העומד בראש מפלגת כחול לבן. ברקאי, מטובי שדרני הרדיו, לא הצליח לעצור את שטף הדיבור של חוטובלי. הוא ניסה להעמיד אותה על הטעויות בדבריה, להסביר לה שהאירועים שהיא מדברת עליהם לא היו ולא נבראו, אך היא התעלמה והמשיכה במתקפה על פי ההנחיות של הבוס.
 
24 שעות אחרי האירוע בכפר המכביה, אחת האמירות של נתניהו הופכת ללהיט ברשת: גנץ הוא צנון. הרמטכ"ל לשעבר בוודאי לא האמין כשנכנס לג'ורה הפוליטית שתוך זמן קצר הוא יהפוך לצנון, לסמולן שמשתף פעולה עם הערבים ולמקים מדינה פלסטינית בגבול כפר סבא, למחלק ירושלים, ולמי שאחראי להתנתקות הבאה. וכמילות השיר: "הוא בכלל לא ידע שהוא כזה".
 
מי שיבדוק את הדעות המעטות שהשמיע גנץ ואת הדעות של שותפו יאיר לפיד (שביבי מינה בזמנו לשר אוצר) ושל משה (בוגי) יעלון, שהיה שר הביטחון בממשלת נתניהו - לא ימצא הבדלים משמעותיים בינן לבין המצע של הליכוד. לומר על צבי האוזר ויועז הנדל שהם שמאל זו בדיחה גרועה. לדבר על חבירה ל"ערבים" זו הסתה מסוכנת.
 
נתניהו, אנשי שלומו וחבורת עושי דברו בתקשורת מרבים להשתמש במילה "ערבים" כאמצעי הפחדה. הם שוכחים שהערבים מהווים כ־20% מתושבי מדינת ישראל. "הערבים" עובדים כרופאים, אחיות, רוקחים, פועלי בניין, חקלאים, נהגי אוטובוסים ומשאיות, מסגרים, עובדי סיעוד ועובדים גם בבתי המלון ובמסעדות, חלק מהעבודות שמניעות את גלגלי הכלכלה הישראלית וש"היהודים" אינם מוכנים לעסוק בהן.
 
הערבים האלו משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי, וכמו אצל "היהודים" יש ביניהם "ערבים טובים" ו"ערבים רעים". להפוך את כל הערבים למקשה אחת של מוקצים בשל היותם ערבים זו עוד הסתה מסוכנת מבית היוצר של המנהיג הדגול.
 
הסקרים האחרונים הפחידו את נתניהו. המפלגה שבראשה עומדים הסמולנים גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי קיבלה 36־37 מנדטים והליכוד 29־30 מנדטים. 
לחנה גולדברג ועופר אקרלינג יש שיר קטן ונחמד שנקרא "אל תפריעו לראש הממשלה". אני בטוח שהם לא התכוונו בשיר לביבי, אבל תחליטו אתם. 
אל תפריעו לראש הממשלה
הוא בחדר הסודי שבלשכה
עובד קשה על קלטת לוהטת
שאף אחד לא ידע.
אל תפריעו לראש הממשלה
כי עכשיו הוא נוסע לאמריקה
יש שם המון מסעדות מצוינות
ואפשר לסגור שם כמה פינות.
אל תפריעו לראש הממשלה
לשקר, לזייף, לגנוב
לקרוע לכם את הצורה
זה יעשה לכם כל כך טוב.
אל תפריעו לראש הממשלה
בעיניים לזרות לכם חול 
תעשו לי טובה אל תפריעו לו 
להרוס פה הכל.
בואו נחיה לנצח ואף פעם לא נמות
איזה כיף לחיות באי קטן של יציבות
אל תפריעו לראש הממשלה
לא, אל תפריעו לו לרסק חלומות
לשדוד קרקעות אל תפריעו לו.
אל תפריעו לראש הממשלה
לא, אל תפריעו לו לספר סיפורים
לדפוק את החיים אל תפריעו לו.
איזה כיף לחיות...