הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צפוי לקצר את חופשת השחרור שלו, כך שזו תסתיים ב-1.4 השנה. הדבר יגרום לכך שתקופת הצינון שלו תחל אז. עם זאת, הוא יוכל להתמודד במערכת הבחירות הבאה שתתקיים, גם אם לא יעברו שלוש שנים מתחילת תקופת הצינון. הסיבה להחלטה, שתוביל למעשה להפסד כספי של 200-300 אלף שקלים, היא ככל הנראה רצונו לשמש דוגמה אישית ולהוביל קצינים נוספים להחלטה הזו. 
פירושה של חופשת השחרור הוא בין היתר, צורך באישור מהצבא לכל ראיון שהוא יעניק לתקשורת וגם אישורים שונים בנושא תעסוקה, שכן הוא למעשה נחשב חייל בחופשת השחרור. ככל הנראה, המשמעות של המהלך היא רצון של אינזקוט ברמה מסוימת של חופשיות, ולאו דווקא כניסה למערכת הפוליטית בבחירות הבאות שיתקיימו. מבחינה כלכלית, משמעות ההחלטה היא שבמקום משכורת ותנאי שירות של הצבא - הוא יחל בקבלת הפנסיה אליה הוא זכאי.
כזכור, באמצע חודש ינואר האחרון, איזנקוט סיים את כהונתו כרמטכ"ל, וכך סיכם 40 שנות שירות בצה"ל. הוא נכנס ללשכה בקריה בתל אביב בחורף 2015 והפך למעשה לרמטכ"ל הראשון בעשור האחרון שבמסגרת כהונתו צה"ל לא יצא למבצע צבאי ברצועת עזה. בזמן כהונתו, הצבא פעל יותר במסגרת "המערכה שבין המלחמות", על מנת לסכל איומים על ביטחון ישראל.