רותם סלע, השחקנית, המגישה והדוגמנית, עוררה סערה בעקבות דברים שכתבה באינסטגרם נגד שרת התרבות מירי רגב ודברים שאמרה לכאורה נגד הערבים במדינת ישראל. במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לדברים כאשר חברי הכנסת הערבים ממהרים לגבות אותה ואף ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לנושא. 



בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה כי "אני רוצה להבהיר נקודה שכנראה לא ברורה לאנשים בציבוריות הישראלית, קצת מבולבלים. ישראל היא מדינה יהודית, דמוקרטית. פירוש הדבר שהיא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה - יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום, לא של כל אזרחיה, אלא רק של העם היהודי. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים - יש ייצוג לאומי במדינות אחרות. הייצוג הלאומי של העם היהודי הוא במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד".


הסטורי של רותם סלע. צילום מסך



הסטורי של רותם סלע. צילום מסך


שר החינוך תקף את דברי ראש הממשלה ואמר: "אנחנו בימים שנופלים טילים על ישובי הדרום ואני לא מבין את ההיגיון בלהתנפל על שדרנית טלוויזיה במקום לטפל באיום האמיתי, שזה חמאס שיורה על הילדים שלנו. כשאהיה שר הביטחון נילחם במחבלים ולא במנחת הכוכב הבא לאירוויזיון. לגבי עצם העניין - אזרחי ישראל הערבים: כל אזרח במדינת ישראל זכאי לזכויות אזרחיות שוות. יש מפלגות ויש חברי כנסת מסוימים שמביעים התנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זה אני לא מקבל. הרבה מאוד אנשים בציבור הערבי רוצים עתיד והם לא מבינים למה חברי הכנסת שלהם מתעקשים להילחם נגד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". 

שרת התרבות, מירי רגב, שלדבריה התייחסה רותם סלע, כתבה בטוויטר: "רותם, אין לנו בעיה עם הערבים. יש במפלגה שלנו לא מעט חברים ערבים, דרוזים ונוצרים. יש לנו בעיה עם צביעות ונשף המסיכות של לפיד וגנץ שמתאמצים בכל הכח להסתיר מהציבור את העובדה שהם שמאל שמתחפש למרכז".


מנגד אמרה יו"ר מרצ תמר זנדברג "כמה אומץ יש לשחקנית אחת. האומץ להגיד את הדבר הברור והמובן מאליו - כל בני אדם נולדו שווים. הסתה לא מתקבלת בשום מקום בעולם, בוודאי ובוודאי שלא היינו מקבלים אותה אם הייתה מופנית כלפי יהודים".



חבר הכנסת איימן עודה, ראש רשימת חד"ש תע"ל אמר בכנס בוחרים צעירים כי "אנחנו, האזרחים הערבים לא באנו למולדת הזו לא דרך מטוס ולא דרך אוניה אלא מרחם האמהות שלנו היישר למולדת הזו. זוהי מולדתנו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה". עוד הוסיף עודה ש"האינטרס האמיתי שלנו, גם של היהודים וגם של הערבים זה שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי. צדק חברתי אולי לא עומד בראש סדר העדיפויות של נתניהו שחבריו נותנים לו סיגרים ושמפניות. אבל זה האינטרס של רוב האזרחים. נתניהו משסה ואנחנו צריכים למצוא דרך לחבר".