מספר 2 במפלגת העבודה, האלוף במיל' טל רוסו, כשיר להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, כך הודיע היום (ראשון) יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר. לגבי רוסו, נטען כי לא עמד בתנאי לתקופת צינון מצה"ל, משום שלאחר סיום שרותו הצבאי המשיך בשירות מילואים כאלוף פיקוד העומק בתנאי קבע.



רוסו זכה בשבוע שעבר לגיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבתשובתו למלצר בעניין תקופת הצינון של רוסו כתב כי אין לראות בשירות מילואים בתנאי קבע 'שירות קבע' המחויב בתקופת צינון של שלוש שנים, בהתאם לחוק הבחירות. לתגובה של רוסו, שהוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של מפלגת העבודה גיא בוסי ונדב ויסמן, צורף כתב עמדתו של פרופ' אריאל בנדור, מומחה למשפט חוקתי, הגורס כי "אין בתקופה שבה מר רוסו שירת במילואים 'בתנאי קבע' כדי לשלול ממנו את הכשירות להיות מועמד".

טל רוסו מגיב להחלטה שיוכל להתמודד


רוסו התייחס לאישור יו"ר ועדת הבחירות ואמר: "עכשיו זה סופי. אני רץ ואני צריך אתכם איתי. למפלגת העבודה יש דרך ברורה, יש לנו את הערכים הנכונים ויש לנו נבחרת מצוינת. קול למפלגת העבודה – זה קול בטוח לשינוי. מהפך שלטוני יקרה רק אם מפלגת העבודה תהיה חזקה. דיברנו מספיק. עכשיו חוזרים הביתה, לעבודה. תצטרפו אלי וביחד נוביל לשינוי במדינה".


יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ציין בתגובה על אישור מועמדותו של רוסו: "הצדק ניצח. הישראלים ניצחו. שמח שהישראלים שמשרתים במילואים ותורמים למדינה ניצחו. טל הוא לוחם ומנהיג ששירת את המדינה עשרות שנים, מנהיג שדורות של לוחמים הלכו והולכים אחריו. היום טל מתגייס סופית לשורות מפלגת העבודה וביחד נוביל שינוי בישראל"