יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נוהג להתייחס בביטול לסקרים המתפרסמים בתקשורת ובהם נראה שהוא על סף אחוז החסימה. לדבריו, סקרים רבים מבוצעים באינטרנט, הם לא נכונים כי הם לא דוגמים ציבור רחב שלא משתמש באינטרנט. לטענתו, בסקרים המופצים בטלפונים הסלולריים מופיעות כל המפלגות פרט לישראל ביתנו.



אלא שסקר שנשלח היום (ראשון) מראה כי ליברמן צודק בטענתו ומפלגתו לא מופיעה בו, זאת לעומת 13 מפלגות אחרות שמופיעות בו, בהן כאלה שנמצאות גם כן בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה. לא ברור מי עומד מאחורי הסקר, שכאמור נשלח במסרון אנונימי. 



הסקר שנשלח ב-SMS בלי ישראל ביתנו. צילום מסך
הסקר שנשלח ב-SMS בלי ישראל ביתנו. צילום מסך



מפלגת ישראל ביתנו מסרה בתגובה כי המתכוונת להגיש עתירה לוועדת הבחירות כנגד הפצת סקרים שאינם כוללים את המפלגה כאחת האפשרויות לבחירה. "בימים האחרונים מוצף הציבור בישראל בהודעות המזמינות להשתתף בסקר בחירות, מבלי שמפלגת 'ישראל ביתנו' מוזכרת כאחת האפשרויות לבחירה. ההודעות נשלחות בין היתר מהמספר 052-9999682 ומגיעות בתפוצה רחבה לאזרחים רבים. מפלגת 'ישראל ביתנו' קיבלה פניות רבות מהציבור שתוהה מדוע המפלגה אינה מיוצגת בסקר שמפיציו מעידים עליו כסקר מהימן הבוחן את המצב הפוליטי בישראל טרם הבחירות. הדרת המפלגה מהסקר מעוותת את המציאות בקרב המצביעים הפוטנציאליים במדינת ישראל ומשום כך תגיש מפלגת 'ישראל ביתנו' עתירה לוועדת הבחירות המרכזית במטרה לבדוק מי עומד מאחורי הפצת הסקר הפיקטיבי הנוכחי ולמנוע מקרים דומים בעתיד. המפלגה דורשת מוועדת הבחירות להתערב בפעילות זו שמעוותת את השקיפות ולאסור על הפצת סקרים שבהם לא מופיעות כלל המפלגות".

בסקרים אחרים אגב, נעדרות מפלגות "גשר", "זהות" ו"מגן" של גל הירש. 

סקר בלי גשר, זהות ומגן. צילום מסך
סקר בלי גשר, זהות ומגן. צילום מסך


בראיון למעריב בסוף השבוע, אמר שר הביטחון לשעבר, כי בידיו סקר שמנבא למפלגתו יותר מ־6% תמיכה, שהם שווי ערך ל־7־8 מנדטים. "עשינו סקר טלפוני בלבד ודגמנו 650 איש, טלפון ופלאפון, לא אינטרנט. אני חושב שכל הסקרים האינטרנטיים מטעים. מי שנרשם משלמים לו, יש לו עניין להירשם, זה לא מדגם רנדומלי, וכשאתה עושה סקר אינטרנטי, הוא מוטה לגיל צעיר. אגב, אותם צעירים לא באים להצביע. הוא גם מוטה כלפי אלה שהם לא דוברי עברית", מסביר ליברמן את הפער בין הסקרים בכלי התקשורת לסקרים שהם מבצעים. "שלושה מיליון איש בישראל לא משתמשים בעברית בשוטף. הרוסים, הערבים, האנגלוסקסים, הצרפתים ועוד. והסקרים באינטרנט רובם בעברית".
 
אבל לא כל הסקרים שמתפרסמים הם סקרים אינטרנטיים, וגם שם אתם באזור 2%.
"אני רואה בזה מלחמה פסיכולוגית או מניפולציה. תראה, ב־7 בנובמבר 2016, כל כלי התקשורת - CNN, פוליטיקו, 'וושינגטון פוסט', 'ניו יורק טיימס' - כולם ללא יוצא מן הכלל יצאו עם אותה תחזית: הילרי קלינטון תהיה נשיאת ארה"ב. ב־8 בנובמבר קיבלנו את טראמפ. ב־2015 בוז'י הרצוג היה ראש ממשלה על פי כל התחזיות, ואנחנו יודעים איך זה נגמר". 
 
הסקר של ליברמן בוצע על ידי איש האסטרטגיה של המפלגה, ג'ורג' בירנבאום, בין התאריכים 24 בפברואר - אחרי הגשת הרשימות לכנסת וארבעה ימים לפני פרסום כתב החשדות נגד נתניהו - ועד 4 במרץ. "על פי הסקר הזה הליכוד מוביל על כחול לבן עם כמעט 30% תמיכה מול 21%, זה פער של 10 מנדטים. לגוש הימין יש כאן יתרון עצום על השמאל", אומר ליברמן.


האם הטענה של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמפלגתו לא מופיע בחלק מהסקרים נכונה? סקר שנשלח היום (ראשון) לטלפונים רבים במסרון כלל רשימה של מפלגות, אך לא את זו של שר הביטחון לשעבר.