בנק לאומי פרסם בסוף השבוע דוח כספי מצוין, המשקף תשואה על ההון של כמעט 10%. כעת, העובדים דורשים את חלקם בהישג, ועל פי נוסחת התגמול שנקבעה מראש, לעובדים מגיע בונוס של שתי משכורות. מבחינת הבנק, בונוס של שתי משכורות יגרום להוצאה כספית נוספת של 250 מיליון שקל (אגב, הסכום כבר הופרש במאזן).

עוד יצוין כי בונוס של שתי משכורות שולם גם עם פרסום הדוחות הכספיים של הבנק ל־2017. אולם למרות כל זאת, המנכ"לית, רקפת רוסק־עמינח, טרם הגיעה להחלטה סופית, ובמכתב ששוגר לעובדים בשבוע שעבר, היא הבטיחה כי השבוע תיפול ההחלטה בנושא. 

על פי גורמים בבנק, ההנהלה מנסה לקשור בין גובה הבונוס לבין התנאים בהסכם העבודה החדש שאמור להיחתם עם העובדים, ולנכונות הוועד לוויתורים מסוימים. מנגד, ועד העובדים בראשותה של מירי רובינו דורש לקבל את התשלום ללא כל תנאי. מבנק לאומי נמסר: "כשתתקבל ההחלטה, יימסר עדכון בהתאם".

בתוך כך, חזית נוספת בתחום יחסי העבודה בבנקים נפתחת גם מכיוונם של עובדי בנק מזרחי טפחות. בבדיקה שערך ועד העובדים בראשותו של דני דהאן נמצא כי נפלה טעות באחד הסעיפים בפסק הבוררות שניתן על ידי שופט בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס. על פי הבדיקה, משמעותה הכספית של טעות זו הוא 100 מיליון שקל, כך שהסכום הכולל לטענתם כפול מהסכום שנפסק בבוררות (94.5 מיליון שקל). בעקבות זאת פנה ועד העובדים למחלקת משאבי האנוש בדרישה לפתוח מחדש את ההסכם.

ממזרחי טפחות נמסר בתגובה לדברים כי פסק הבוררות שניתן על ידי שלושה בוררים הוא סופי, ולפי כל התקדימים מבחינה משפטית, אין אפשרות לפתוח את ההסכם.