ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי במידה וירכיב את הממשלה לאחר הבחירות תיק החינוך יישאר בידי מפלגתו ולא יועבר למפלגתו של בצלאל סמוטריץ' כפי שפורסם לאחר חתימת הסכם האיחוד בין מפלגות הימין. "במידה שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו – בידי הליכוד. זה הדבר החשוב וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל", אמר נתניהו בישיבת סיעה מיוחדת במרכז מורשת בגין לאזכרה לרגל מלאת 27 שנים לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.



בתדרוך לחברי סיעת הליכוד בנוגע לקמפיין הבחירות התבטא נתניהו בחריפות נגד ח"כ יאיר לפיד והורה להם לתקוף אותו בתקשורת. לפיד כראש הממשלה זה מעורר חלחלה בציבור", אמר. עוד אמר נתניהו בתדרוך: "כשהציבור יבין את העמדות האמיתיות שלהם, הציבור הזה יחזור לליכוד ונוכל להרכיב ממשלת ימין. אין דרך אחרת להקים ממשלת ימין אלא להצביע לליכוד אחד גדול – רק זה ימנע ממשלת שמאל. זה הקרב ההסברתי של השבועות הקרובים". 

ועוד דבר שחשוב שאנשים ידעו, זה שהם מצביעים ללפיד לראשות הממשלה. כשמצביעים לגנץ מקבלים את לפיד ראש ממשלה. אנשים לא מבינים את זה עדיין. הציבור יודע שלפיד היה שר אוצר כושל ושהוא שמאל. 


עוד הוסיף נתניהו בישיבה: "אבל לצורך זה צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה ולצורך זה צריך ליכוד גדול – וזה המבחן הגדול: ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. זאת הבחירה האמיתית, בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי".



צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם



"אנחנו נמצאים פה ביום פטירתו של אחד המנהיגים הגדולים שקמו לישראל. בגין הבין את האסון שבשואה והלל נגד המעצמה ופתח את שערי ההיסטוריה בשביל מדינת ישראל. הוא נמנע מלהשיב אש עם הגעתה של אלטלנה. הוא אף פעם לא שכח שכדי להגן על המדינה צריך שתהיה מדינה. אני חושב שהיה לו דבר נוסף חשוב שניכר בכל מילה שלו הייתה לו גאווה לאומית. הוא היה דמוקרט האמין שזכויות הפרט שייכות לכל אזרח אך לא היה לו ספק שזו מדינת הלאום של העם היהודי בלבד", ציין נתניהו.


 "אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד"

יו"ר "כחול לבן", בני גנץ, התייחס לאמירתו של נתניהו על תיק החינוך, ואמר כי "אצל נתניהו, סמוטריץ' יהיה שר חינוך – שמענו אתמול את התוכנית שלו למערכת החינוך הישראלית. אני מאמין לו יותר מאשר לנתניהו שאומר שלא ימנה אותו. נתניהו יעשה הכל למען השרידות הפוליטית שלו – ובדרך יקריב את חינוך ילדי ישראל ויפקיד אותו בידיהם של קיצוניים שבקיצוניים, קטן עליו. אנחנו לא נאפשר זאת". 

גנץ התייחס גם ליום השנה ה-27 לפטירתו של ראש הממשלה מנחם בגין ואמר כי "אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד. בימים אלה אנו מציינים 27 שנים לפטירתו של מנחם בגין ו-40 שנים להסכם השלום בין ישראל למצרים, שבגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת חתמו עליו. כחייל צעיר זכיתי לאבטח את שיירתו של סאדאת בישראל, בימים שהפיחו תקווה בדור שלם. אבל צריך לומר את האמת – מנחם בגין לא היה מתקבל במפלגת הליכוד של נתניהו. הוא היה נחשב עוכר ישראל. איך היו נראים היום סרטוני ההסתה השקריים של נתניהו כלפי מנחם בגין?"

"בגין היה פטריוט ישראלי, ממייסדי תנועת החירות, איש ימין שורשי וצנוע שסלד מכהנא, שהגן על הדמוקרטיה, ששמר על הביטחון וחתר לשלום.
מורשת בגין היא מנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת – לא שלטון של הסתה, פלגנות ושיסוי".


בהר הזיתים תיערך היום אזכרה לציון 27 שנים לפטירתו של ראש הממשלה השישי של ישראל, מנחם בגין ז"ל. קודם לאזכרה יפקוד את הקבר נשיא המדינה ראובן ריבלין בלוויית ח"כ בני בגין, בנו של ראש הממשלה המנוח. 
 
אחר הצהריים תתקיים אזכרה בהשתתפות בני משפחה, ותיקי תנועת האצ"ל ובית"ר, אנשי הליכוד ומוקירי זכרו של בגין. ברשתות החברתיות של הפעילים קראו להגיע להר הזיתים ולכבד את זכרו של "ראש הממשלה, ראש בית"ר ומנהיג הליכוד".