מועמדותו של מספר 2 במפלגת העבודה, האלוף במיל' טל רוסו, אושרה אמש על ידי ועדת הבחירות, לאחר שקבע השופט חנן מלצר כי אין לראות בתקופה שבה שירת רוסו במילואים כדי לשלול ממנו את הכשירות להיות מועמד. היום (שני) סיפר רוסו בתכניתה של אילה חסון ב-103FM, על הצטרפותו לפוליטיקה, וציין כי הוא "מתרגל לשם פוליטיקאי. עד לפני שלושה שבועות זאת הייתה מילת גנאי מבחינתי". 



"בסוף ההחלטה היא נורא קשה", הוסיף האלוף במיל'. "הראש אומר בשום פנים ואופן לא, הלב אומר שאתה חייב להשפיע ברמה הבינלאומית, ומחפשים איך להשפיע על המדינה. בסוף הלב ניצח". 

איך אתה מרגיש במפלגת העבודה?
"קיבלו אותי בצורה נהדרת. זאת הפתעה נעימה מאוד. גיליתי אנשים מדהימים עם יכולות מעולות ומאוד מגוונות. כל העשירייה הראשונה אני כבר עובד איתה".
כחול לבן נוגסת בכם, מה היתרון שלכם?
"היתרון שלנו הוא שבאמת בשביל שינוי ומהפך שלטוני צריך מפלגת עבודה חזקה, יש לנו דרך וגם נבחרת וגם יכולת לעשות שינוי שלטוני משמעותי. ההבדל הגדול בינינו הוא שהדרך שלנו מאוד מאוחדת, ברורה וחדה, ולא אוסף של מפלגות, סיעות ודעות, וזאת העוצמה שלנו. בסוף הדרך היא זאת שתוביל. הכיוון שלנו טוב, ואנחנו מתחזקים. ואנשים יודעים שמפלגת עבודה חזקה יכולה להביא שינוי ומהפך שלטוני". 

אתה מסתובב בשטח. זאת פוזיציה שונה לחלוטין
"כן, זה נכון. עם מדים זה קונצנזוס מקצה לקצה. פה, איפה שנכנסת, יש 50 אחוז יריבים. אני רוצה לשנות פה את השיח הפלגני שרובץ על ארצנו. זאת לא רק רותם סלע. עכשיו זה יהודים וערבים, מחר זה אשכנזים ומזרחיים. אנשים מנסים לייצר לעצמם כוח ופופולריות אישית וזה נורא". 
בהמשך רוסו העביר ביקורת נוספת על הממשלה הנוכחית, וטען כי "אנחנו מחרבים הרבה דברים טובים ממגילת העצמאות, ומחרבים את ערך השוויון בצורה מרשימה בארבע השנים האחרונות עם חוק הלאום. זאת דרך נוראית וזה תהליך נוראי. זאת הסיבה העיקרית שבאתי לפוליטיקה".
באשר לכותרת שהתפרסמה ב"ידיעות אחרונות", לפיה רוסו כינה את תושבי עוטף עזה "בכיינים", פרסום ש"ידיעות אחרונות" חזר בו, אמר רוסו: "הם יודעים שלא אמרתי את הדברים האלה. הכותרת הזאת נולדה מהשאלה של הכתבת, שבעצם השאלה צוטטה. אנשים שמכירים אותי היטב יודעים את העמדות שלי. זאת האוכלוסייה שמגיע לה הרבה במדינה. אלה תושבים שעומדים בחזית 18 שנה".
3 רמטכ"לים מולכם ומול נתניהו
"מי שטוב וערכי ונורמטיבי שהולך לפוליטיקה, אני מברך עליו. גם רפי פרץ חברי הטוב. אני אוהב אותו גם אם הוא לא בדעותיי. אין לי בעיה עם זה".