אירוויזיון - מחממים מנועים: היום נפתח כנס ראשי משלחות אירוויזיון 2019 בתל אביב. מטרת הכנס היא לעזור להפקה להתחיל לארגן את המופע עצמו ולוקחים בו חלק כל 41 ראשי המשלחות של המדינות המשתתפות, כולל ראש המשלחת הישראלית, טלי כץ.



מלבד ראשי המשלחות, נמצאים בכנס גם המפקח הראשי על האירוויזיון, יון אולה סאנד, בכירי תאגיד השידור "כאן", ראשי הפקת האירוויזיון בישראל ובניהם המפיקה הראשית זיוית דוידוביץ' ובמאי התחרות יובל כהן וכמובן ראש עיריית תל-אביב - יפו, הלא היא העיר המארחת, רון חולדאי.



במהלך שלושת ימי הכנס צפויים ראשי המשלחות לעבור סדרת הרצאות של נציגי ההפקה לגבי ההיערכות לאירוויזיון, לסייר ב"אקספו תל - אביב"' בו תערך התחרות, לסעוד בארוחות ערב חגיגיות בהשתתפות רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב-יפו וליהנות מאווירת העיר ללא הפסקה.





בנוסף, בשעה זו, הוגרל מיקומו וסדר הופעתו של השיר הישראלי בגמר, "HOME" של קובי מרימי, יהיה שיר מספר 14. את ההגרלה ערך אסי עזר ואת הכדור שלפה ראש המשלחת הקפריסאית. 


הגרלת מיקום השיר של המדינה המארחת נעשה על מנת לשמור על שקיפות והוגנות, שכן ההפקה המקומית היא שקובעת את מיקומי שאר השירים בתחרות.

אירוויזיון 2019 - מספר השיר הישראלי. צלם : טלי כץ
אירוויזיון 2019 - מספר השיר הישראלי. צלם : טלי כץ


המיקום של השיר הישראלי נחשב טוב, שכן הוא נמצא בחלק השני של הגמר (בגמר משתתפים 26 שירים) וסטטיסטית מרבית השירים הזוכים וכן אלו שהגיעו למיקום גבוה בתחרות, מוקמו בחלק הזה.

כמו כן, תאגיד השידור "כאן" פרסם את התמונת המנחים הרשמית של התחרות בה מככבים ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב.