הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום נגד המחבל עאצם ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף בו נרצחו החיילים יובל מור יוסף ז"ל ויוסי כהן ז"ל. כתב האישום מייחס למחבל שורה ארוכות של עבירות חמורות, ביניהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, וניסיונות לעבור עבירה זו.



מכתב האישום עולה, בין היתר, כי בתאריך ה-9 לדצמבר 2018 הגיע המחבל ביחד עם אחיו סאלח ברגותי לכניסה ליישוב עפרה, שם ביצע פיגוע ירי נוסף בו נרצח התינוק עמיאד ישראל איש-רן ז"ל כשהוא בבטן אמו, ונפצעו אזרחים נוספים. 



ארבעה ימים לאחר מכן, ב-13 לדצמבר 2018, ביצע המחבל על פי כתב האישום את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף, בו נרצחו כאמור שני לוחמים מגדוד נצח יהודה. בפיגוע זה נפצעו לוחם ואזרחית נוספים. 



בית המשפט הורה, לבקשת התביעה, לעצור את המחבל עאצם ברגותי עד לתום ההליכים נגדו. 



צאלח ועאצם ברגותי. צילום: רשתות ערביות



בשבוע שעבר, בלילה שבין רביעי לחמישי, הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף מג״ב והמנהל האזרחי, את הבית בו התגורר המחבל בכפר כובר שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״. 



"המחבל אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי מתמשך של שב״כ, ימ״מ וצה״ל ב-8 בינואר 2019. צה"ל ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב", נמסר מדובר צה"ל. בג"ץ התיר ביום שני להרוס את ביתו של המחבל עומר צלאח ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בעופרה. ההחלטה נתקבלה ברוב דעות, כאשר השופטים הנדל ושטיין היו בעד, והשופט מזוז התנגד. 
כזכור, בדצמבר התרחשו שני פיגועי ירי קשים בהפרש של ימים ספורים - בפיגוע הראשון בצומת עפרה נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל. 
איש-רן נפצעה אנוש והרופאים נאלצו ליילד אותה בחודש השביעי להריונה, בניתוח קיסרי חירום. כעבור כמה ימים התרחש פיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו שני חיילים מגדוד נצח יהודה, שאיבטחו את הטרמפיאדה לאחר הפיגוע. לאחר מכן דווח בכאן ב' כי עאסם ברגותי, המחבל שרצח את החיילים בגבעת אסף, הוא אחיו של מבצע הפיגוע בצומת עפרה, צאלח ברגותי. 
כשבועיים לאחר מכן, המחבל חוסל בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל וימ״מ, ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי צאלח ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.