היום פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה קיבל את בקשת באי כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא למסור את חומרי הראיות בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, מחשש שיודלפו לתקשור וכי השימוע של נתניהו ייערך לא יאוחר מה-10 ליולי. השר לביטחון פנים גלעד ארדן התארח היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, שם התייחס להחלטת היועמ"ש ולסערת הציוץ של המגישה והדוגמנית רותם סלע.



יש מהפכה בהר הבית. הוצאנו מחוץ לחוק ארגונים בלתי חוקיים שפעלו שם. הריבונות על הר הבית מאוד התחזקה.


"מה שקרה בשער הרחמים הוא טוב. היה שם צו משטרתי שפקע מתוקף משפטי. המשטרה הגישה בקשה להארכת הצו ואני מתחייב שלא יהיה שם מסגד נוסף. זה נכון שהם מנצלים כרגע את הסיטואציה.



המסגד יעלם אחרי או לפני פינוי חאן אל אחמר?
"אין קשר כי אין שם מסגד כרגע. יש שם שטיחים שהוברחו פנימה ומתפללים. גם מחר הם יכולים להתפלל באמצע הרחוב. אי אפשר למנוע מאנשים להתפלל. בהר הבית לא יוקם מסגד קבע נוסף והמשטרה תמנע את זה".



הנשיא ריבלין כתב הבוקר בטוויטר: "בתקופה האחרונה בה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו, אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפי אזרחי ישראל הערבים. אני מסרב להאמין שיש מפלגות שויתרו על דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית. במדינת ישראל – שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה". בתגובה השיב לו יאיר נתניהו: "זה הכל כי בני עמך בחרו בטרור. מה אתה מתפלא".



ארדן נשאל על הציוצים ואמר "ראיתי שהמועמד בני גנץ ענה ליאיר נתניהו. אני לא מתכוון להיכנס למחלוקת. אין לי כוונה להתייחס לציוצים של בנו של ראש הממשלה. כבוד הנשיא, שאני מאוד מעריך אותו ומנצל את ההזדמנות לאחל החלמה מהירה לאשתו - טעה. אני לא יודע למה הוא טעה ולמה נוצר הרושם שראש הממשלה הוביל החלטות על השקעות של מיליארדים לטובת אזרחי ישראל הערבים. אין שום קשר בין זכויות הפרט של אזרחי ישראל הערבים, שזכאים לשוויון מלא, לבין המאבק הלאומי. יש סיעות ערביות שמדברות על אוטונומיה בגליל ובנגב. לכך ראש הממשלה מתכוון. גם אתה לא מתווכח כי אני מכיר את דעותיך". 




ארדן המשיך: "אני לא פרשן שיודע למה הנשיא אמר מה שהוא אמר. אין מחלוקת על זכויות הפרט של אזרחי ישראל הערבים. למה אנחנו מדברים על גוש החוסם? כי בתוך הסיעות הערביות יש עמדות של אנשים כמו אחמד טיבי שמהלל ארגוני טרור ובהם גנץ ולפיד יהיו תלויים כדי להרכיב את הממשלה שלהם".

זה לא נכון. גוש חוסם נספר אוטומטית. הם לא יכניסו את הערבים לקואליציה. הם ינסו לפרק את הבלוק של הימין. 
ארדן התייחס לסערת הציוץ של רותם סלע שביקרה את הראיון שהעניקה שרת התרבות מירי רגב  ל"פגוש את העיתונות" בנוגע לחבירה של בני גנץ למפלגות ערביות: "רגב לא דיברה על אזרחי ישראל הערבים. היא דיברה על התלות לפיה גנץ ולפיד יכולים להקים קואליציה רק אם הם ישענו על מפלגות ערביות. הדרך היחידה שלהם להקים קואליציה היא עם המפלגות הערביות". 

היועמ"ש בעצם מכריע שהשימוע יהיה מקסימום עוד ארבעה חודשים תוך כדי הליך הרכבת הממשלה. זה דבר מדהים.
"אני חשבתי שהיועמ"ש לא יפרסם חצי עמדה טרם השימוע לפני בחירות כי זה עלול להשפיע על הבוחרים. לצערי הוא פרסם את העמדה. זו סמכותו המלאה. אני רוצה להזכיר שגם אם כך ייעשה, אני מקווה שבשימוע הכוונות שלו להגיש כתב אישום ישתנו. החוק קובע שאם הליכוד יבחר בנתניהו הוא יוכל לנהל את ישראל גם אם יוגש כתב אישום".