אני נהג תחבורה ציבורית יותר מ־25 שנה ומרגיש מיצוי. אני עובד שעות רבות ולא אוהב את סדר היום העמוס. יש לי אפשרות לעבוד במשרה אחרת כמדריך נהיגה פרטית בבית ספר לנהיגה, השכר דומה, אך זה אומר שאני אהפוך לעובד חדש ואצטרך להוכיח את עצמי. זה מלחיץ אותי כי אני בן 57 וכבר לא נהג צעיר. מה עלי לעשות?
"לתפיסתי, הדאגה שלך הגיונית וטבעית, ומנגד - כדאי שתלמד לקרוא את המפה מחדש. הרי אינך יודע עד מתי תמשיך לחיות, ובינינו, לאף אחד מאיתנו אין את הנתון הזה. כשאתה עושה דברים שאינך אוהב, אתה הורג את עצמך ומקצר את ימיך. אתה מרגיש מועקה שמצטברת וגומרת לך את החיים, וחשוב שתזכור שהיא המקור מספר אחת למחלות בעת החדשה, וזו סכנה נוראית. אני מבין את החששות שלך ואת הסיכון ממקום עבודה חדש, אך אני שואל אותך: האם אתה מעדיף לקחת את הסיכון הזה, או להמשיך לחיות במקום שבו לא טוב לך לשארית ימיך? כדי להימנע מסיכון עתידי – קנה את הסיכון העכשווי. כנהג אוטובוס, מי כמוך יודע שכל יום בחיים הוא סיכון, במיוחד בכבישי ישראל. אתה בדרגת הסיכון הכי גבוהה ובכל זאת אתה עולה מדי יום לכביש וחי אותו. אם אתה לא מסוגל להכיל יותר את היום שלך – אל תהיה בו ותעבור למשהו חדש. אני כבר 22 שנים במקצוע שלי, ונהנה פי שניים ממה שנהניתי בתחילת דרכי, כי אני הולך ומתפתח. אתה מבצע בדיוק את אותה העבודה כבר 25 שנה. אין ספק, לעשות את אותו הדבר 25 שנה זה קשה מאוד, והגעת למיצוי. אני חושב שמגיע לך להכניס רוח חדשה לחייך, ליהנות ממשהו חדש ולקחת סיכון. זכור שבעת הזאת אתה לוקח סיכון בכך שאתה חווה מדי יום חוויה לא נעימה שעושה לך רע. אל תפחד משינוי, וצא למחר טוב יותר".
 
אני יבואן בלעדי של קופסה ניידת שאותה אפשר להציב בכל מיני מקומות והיא נפתחת וננעלת באמצעות צמיד אלקטרוני בלבד. כך, לצורך העניין, הצרכן יוכל לשחות בים ולהשאיר את הקופסה נעולה בחוף בלי שחפציו האישיים ייגנבו. על הקופסה יש גם שטח די גדול לפרסום מוצרים. אני מחפש למכור את היחידות לעסקים. כיצד אני מגיע לבתי עסק שיקנו ממני את המוצר? 

"זה רעיון נפלא, וקופסה כזו תוכל לסייע לי, כי בזמני הפנוי אני גולש גלים ונמצא עמוק בלב ים בזמן שדברי נותרים על החוף וחשופים לגניבה.
בנוגע לפרסום על הקופסה, ייתכן שאתה אכן צריך למכור את המוצר שלך לאנשים ובד בבד לנהל משרד פרסום מיוחד לקופסאות הללו. תוכל לעשות שיתופי פעולה עם חברות פרסום נוספות ולהתחלק ברווחים. כדי למכור את המוצר שלך חשוב שתעשה פילוח שוק ותבין לאיזו מטרות ירצו להשתמש בו. יכול להיות שתגלה שהוא מתאים גם למקומות אחרים כמו בתי חולים. הפרד בין קהלי היעד ואתר את האנשים הרלוונטיים. תתחיל בבריכות, במועדוני כושר ובקאנטרי קלאב, ומשם תתרחב לבתי חולים ולמקומות נוספים. זה יכול להצליח".

בני השתחרר מהצבא לפני כשנה, והוא לא עושה עם עצמו כלום. הוא יושב בבית וממרר את חיינו - מתנהג לא יפה ומקלל. כמעט רציתי לעזוב את הבית מרוב תסכול. איך מחזירים אותו למוטב?
"ברגע שתצאי מהבית את תעשי לילד נזק גדול מאוד, ולכן אל לך אפילו לחשוב על הנושא. כדי להחזיר אותו לתלם, את ובעלך צריכים לשבת איתו לשיחה בגובה העיניים ולתת לו משימות שעליו למלא כל עוד הוא חי בבית. תסבירו לו שאלו כללי המשחק החדשים, וכל עוד הוא רוצה להיות חלק מהבית הוא יהיה חייב לשתף איתכם פעולה, אחרת - תאלצו אותו לעזוב. בשביל מה הבאת אותו לעולם אם הוא במצוקה ואת לא עוזרת לו? להיות בשביל הילד שלך זה אומר לפעמים דווקא לא לוותר לו - הורות היא לא ריצוי של הילד. הורות זה לא לוותר ולהיות בשבילו דווקא כשלא מסכימים לכל מה שהוא רוצה. הילד שלך משווע ליריב ראוי - בכל פעם שהוא מנצח ואת חושבת שהוא שמח - הוא שונא את עצמו. הוא מחפש יריב ראוי, אז תני לו את זה. מספיק שפעם אחת הוא יראה שהוא לא מנצח, ואז הוא יתחיל להבין שאולי הוא צריך לשנות את דרכו. צריך מנהיגות הורית - לנקוט קו אחד ולא לוותר לעצמכם הפעם. במידת הצורך, תוכל להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם להתמודד עם המצב". 

מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM