סכסוך העבודה נמשך: בהנחיית ועד העובדים נעצרו היום (שלישי) כל הרכבות ברחבי הארץ, מאות במספר, למשך מספר דקות. עצירת הרכבות התרחשה בעקבות סכסוך העבודה בין הנהלת רכבת ישראל להסתדרות ועד העובדים. 



מוקדם יותר היום התקיים משא ומתן בין ההנהלה לבין הסתדרות, אך זה הסתיים באי הסכמה בין הצדדים. הנהלת הרכבת הודיעה כי "בעקבות עצירת כלל הרכבות בארץ, תוך הוראה פראית של וועד העובדים, צפויים שיבושים ועיכובים בתנועת הקווים שאינם מושבתים, לאורך כל היום. בכלל זה לרכבת החיוכים', המופעלת עבור ילדים חולי סרטן". 

"מדובר בהוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה, שרק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות. לצד, סכנה בטיחותית משמעותית למאות הרכבות שברשת, בשל עצירת פתע של כולן. בשל הנחיה זו יחולו שיבושים לאורך שעות, עד התייצבות הרשת הארצית", נכתב בהודעה מטעם הנהלת הרכבת. 

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "אנחנו מבקשים להדגיש שגם במו"מ שהתנהל היום וגם במו"מ שהתקיים עד היום, נציגי הוועד חזרו על הדרישה לאפשר הפסקה סבירה לנהגים במהלך משמרת של 9 שעות. בניגוד למה שאומרת הנהלת הרכבת לא מדובר במאבק על תוספות שכר, ובמהלך הישיבה לא עלתה אף לא דרישה אחת לתוספת כסף או תנאים. כל המאבק הוא על בטיחות. על הפסקה סבירה בה יוכלו הנהגים להתרענן במהלך משמרת". 


נתניהו: "ניסנקורן כשר האוצר ישבית את המדינה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה לשביתה היום: "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מיד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים". 

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי הוא "מגנה את השבתת הרכבות והפגיעה בציבור הנוסעים ומגבה את הנהלת הרכבת לנקוט בכל צעד חריף שיידרש כדי להפסיק תופעות מסוג זה. רכבת ישראל חייבת לעבור תהליך של ארגון מחדש כדי לשפר את השירות לנוסעים, עקב התרחבות פעילות הרכבת, ועל ועד העובדים לשתף פעולה עם תהליך זה ולא לנסות ולמנוע אותו". 

עוד אמר כ"ץ, כי "שביתות ופגיעה בנוסעים הם דבר בלתי נסבל ולא נשלים עם חזרת תופעות מסוג זה, שנעלמו לאחר ביצוע הרפורמה ברכבת לפני שנים.
חבל שיו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לא למדה ולא הפנימה את הלקח מהסיבוב הקודם- כאשר נשלחה הביתה לאחר שניסתה למנוע את ארגונה מחדש והתפתחותה של חברת הרכבת. חבל שאנשיו של אבי ניסנקורן בהסתדרות נותנים ידם לעיצומים ולא מונעים את השביתות והפגיעה בנוסעים".

מכחול לבן נמסר בתגובה לטענות אודות השביתה ברכבת: "נתניהו הוא לא קורבן, אלא מי שאחראי למחדל הרכבת בעשור האחרון. ראש ממשלה בחצי משרה לא יכול להוביל את המדינה".
 
מועמד כחול לבן אבי ניסנקורן הוסיף כי "נתניהו לחוץ מהחקירות ומחפש אשמים במחדלים שהוא מוביל ובכישלון המחפיר שלו ושל שר התחבורה בטיפול בתחבורה הציבורית בישראל. הוא יכול להאשים את כולם גם באי רכישת קרונות שהביאו לעומסי הענק ברכבת ובכך שעשור אחרי תחילת העבודות קו הרכבת לירושלים עדיין עוצר באמצע בנתב"ג- אבל שקרים לא יעזרו לו". הוא הסביר: "במהלך כל כהונתי כיו"ר הסתדרות לא אפשרתי פגיעה בנוסעים, מנעתי השבתה ברכבת שתשפיע על הנוסעים והכרעתי בצורה ברורה ונחושה לטובת אזרחי ישראל. עמדה זו גם הבעתי בפני ממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר דוד, אך אני מודע לכך שהתערבות שלי תיתפס כהתערבות פוליטית". לדבריו, את המציאות אי אפשר להמציא - מחר בדו"ח מבקר המדינה נקרא כולנו על ההפקרות במערך התחבורה הציבורית ונדע את מה שכבר ברור לכל אחד- לנתניהו אכפת רק מנתניהו. "בבחירות הקרובות זה האזרחים לפני הכל או ביבי לפני הכל", סיכם.