אומנם עוד לא הומצא הדבר המופלא הזה שיגרום לנו לחיות לנצח, אבל בהחלט יש דרך שיכולה לעזור לנו לחיות טוב יותר ולחיות יותר שנים. החלק הכי טוב? היא מאוד זולה, קלה לביצוע, טעימה ובאמת עובדת, ובטח שמעת עליה - קוראים לה שתיית תה. מעבר לסגולות הבריאותיות הרבות שכבר יודעים עליו, כעת נמצא במחקר חדש שהוא גם עוזר לאנשים להאריך ימים, ואלו בשורות טובות לכל חובבי המשקה הבינלאומי.

אל המסקנות הנהדרות האלו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת מערב אוסטרליה, לאחר ששאלו 1,000 נשים בגילאי 70-80 על הרגלי צריכת התה שלהם. לפי התשובות שענו הנשים, אלו מהן ששתו כ-2 כוסות תה ביום בממוצע הגדילו את הסיכוי שלהן לאריכות ימים ב-40%.

במהלך המחקר החשוב, שנערך על פני חמש שנים, החוקרים ניסו בעצם לבדוק אם יש קשר בין צריכה גבוהה של פלבנואידים (קבוצת תרכובות צמחיות שמצויה בתה וידועה כבעלת פעילות נוגדת חמצון, פעילות אנטי דלקתית וכו'), לבין ירידה בתמותה מכל סיבה שהיא בקרב נשים מבוגרות במשך חמש השנים הבאות.

המשקה הבינלאומי שיעזור לכם לחיות יותר שנים. אילוסטרציה: אינגאימג
המשקה הבינלאומי שיעזור לכם לחיות יותר שנים. אילוסטרציה: אינגאימג



הבשורות הטובות? כ-88% מהנשים נותרו בחיים בסוף המחקר, כשככל שצריכת הפלבנואידים שלהן הייתה גבוהה יותר, כך הסיכוי שלהן למות בתקופה זו היה נמוך יותר. "מצאנו ראיות לכך שיש קשר ישיר בין צריכה מוגברת של פלבנואידים לבין ירידה בתמותה בקרב נשים מבוגרות", נכתב במחקר שפורסם בכתב העת הרפואי the Journal of Clinical Nutrition.



ד"ר קארי רוקסוטון, דיאטנית ואחת ממחברות המחקר הוסיפה בהקשר לממצאים: "ברור שלא צריך לחכות עד לגיל מבוגר כדי ליהנות מהיתרונות שבשתיית תה. למעשה, מחקרים שנעשו על צעירים מצאו שצריכה קבועה של תה מורידה את הסיכוי לחלות במחלות לב, היות והפלבנואידים משפרים את זרימת הדם".



כמו כן, בתה יש גם כמויות קטנות של קפאין, אשר ידוע כחומר שמשפר ערנות וריכוז. מחקר נוסף שנערך בנושא אף מצא שפלבנואידים ופלורואוריד (שמצוי גם הוא בתה) תורמים לבריאות הפה והשניים.



via GIPHY