ההסכם של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ליציאת הממלכה מהאיחוד האירופי נדחה הערב (שלישי) בהצבעה בפרלמנט לאחר שפלג של תומכי הברקזיט במפלגתה ובעלי בריתה הפוליטיים מצפון אירלנד דחו אותו, למרות הבטחות חדשות שקיבלה מהגוש. 345 מחוקקים הצביעו נגד ההסכם, 220 הצביעו בעד ו-72 נמנעו. הצבעה נוספת בפרלמנט תתקיים מחר על השאלה אם לעזוב ללא הסכם, ואם גם זו תידחה הוא יצביע ביום חמישי על השהיית ביצוע הברקזיט.

"אני נחושה לעזוב, אבל אני גם משתוקקת לעזוב עם הסכם. פרישה ללא הסכם תפגע בממלכה המאוחדת", אמרה מיי לאחר ההצבעה. ראש הממשלה ענתה בדיון בפרלמנט לפני ההצבעה על שאלות מחוקקים לאחר שאיבדה את קולה כמעט לגמרי. היא הזהירה בו כי אם ההסכם יידחה "הברקזיט עשוי ללכת לאיבוד" ולא לקרות כלל. כזכור, ב-15 בינואר הפרלמנט הבריטי הצביע ברוב של 432 מול 202 נגד ההסכם הקודם של ראש הממשלה הבריטית.


מיי הגיעה להסכמות מחייבות עם נשיא הוועד האירופי ז'אן קלוד יונקר בשיחות שהתקיימו אתמול בשטרסבורג, ימים ספורים לפני שהממלכה צפויה לעזוב את האיחוד. אך התובע הכללי הבריטי ג'פרי קוקס אמר כי ההסכמות הותירו סיכון משפטי להישארות בריטניה תחת השפעת האיחוד לאחר הברקזיט - הנושא השנוי ביותר במחלוקת עבור מחוקקים התומכים בעזיבה. 

מקורות אמרו מוקדם יותר לרשת סקיי ניוז כי פלג הפרו-ברקזיט העיקרי במפלגה השמרנית ומפלגת ה-DUP הפרוטסטנטית מצפון אירלנד יצביעו נגד ההסכם של מיי. נקודת המחלוקת העיקרית היא ה"בסקטופ" בגבול עם אירלנד, מדיניות שנועדה להימנע מפיקוח על הגבול בין חבל צפון אירלנד השייך לבריטניה לבין הרפובליקה של אירלנד החברה באיחוד האירופי.  

לא מצליחים לראות את הסרטון? חווים תקלה? לחצו כאן למעבר לכתבה באתר המותאם


מחוקקים התומכים בברקזיט הביעו חשד במהירות שבה הגיעה מיי להסכמות החדשות, וביקשו דחייה על מנת לעבור עליהן ועל חוות הדעת של קוקס. "אני חושד מאוד, הדיו אפילו לא התייבש על ההסכם ואנחנו צריכים להצביע עליו היום", אמר חבר הפרלמנט השמרני אנדרו ברידג'ן. נייג'ל דודס, מנהיג סיעת ה-DUP, אמר כי ההסכמות עדיין יותירו את בריטניה תחת השפעת האיחוד.