תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה, לאחר ישיבה שהתקיימה היום (שלישי) בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ו-ועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי. על פי הודעת ההסתדרות, ועד עובדי הרכבת נעתר לבקשתו של בר דוד לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים.



על פי ההודעה, ההחלטה על סיום השביתה הגיע "מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה". לנוכח דברים אלו, כאמור, הסכימו הצדדים כי תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה. 



עוד נמסר בהודעה, כי "ההסתדרות תפנה ביממה הקרובה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים".



ההסתדרות אף ביקשה מהנהלת הרכבת לכבד את העובדים, "ולהפנים כי ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר של החברה". זאת, לאחר הביקורת הנוקבת שהוטחה בציבור השובתים בעקבות הפגיעה בנוסעי הרכבת, שהתעכבו שעות ארוכות כתוצאה מההשבתה.



מאשימים את ניסנקורן. ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו ברכבת. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



מוקדם יותר היום, עצר ועד העובדים את כל הרכבות ברחבי הארץ, מאות במספר, למשך מספר דקות. זאת, לאחר ששני קווי רכבת כבר הושבתו לפני יומיים, והוועד אף איים בצעדים נוספים. הצעדים החריפים בהם נוקט ועד העובדים מתרחשים בעקבות סכסוך העבודה בין הנהלת הרכבת לבין הסתדרות ועד העובדים, הדורשים לאפשר "הפסקה סבירה לנהגים במהלך משמרת של תשע שעות".



מי שניצל את השביתה לצורך קמפיין הבחירות היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ. נתניהו טען כי "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מיד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים". 


לצד זאת, אמר כ"ץ כי "שביתות ופגיעה בנוסעים הם דבר בלתי נסבל ולא נשלים עם חזרת תופעות מסוג זה, שנעלמו לאחר ביצוע הרפורמה ברכבת לפני שנים. חבל שיו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לא למדה ולא הפנימה את הלקח מהסיבוב הקודם- כאשר נשלחה הביתה לאחר שניסתה למנוע את ארגונה מחדש והתפתחותה של חברת הרכבת. חבל שאנשיו של אבי ניסנקורן בהסתדרות נותנים ידם לעיצומים ולא מונעים את השביתות והפגיעה בנוסעים".

מנגד, במפלגת "כחול לבן" טוענים כי ניסנקורן כלל אינו מעורב בהשבתת הרכבת, ומאז הצטרפותו למפלגה הוא נמצא בחופשה מתפקידו כיו"ר הההסתדרות.