טייסים הביעו דאגה חוזרת ונשנית על מטוס הבואינג 737 מקס 8 לרשויות הפדרליות בארצות הברית, וקברניט אחד כינה אותו "לא הולם בצורה פושעת", חודשים ספורים לפני ההתרסקות באתיופיה, בה נהרגו 157 בני אדם בתחילת השבוע, כך דווח היום (רביעי) בדאלאס מורנינג ניוז. 
לפי הדיווח, חמש תלונות על דגם המטוס של בואינג נרשמו במאגר הנתונים הפדרלי בו טייסים יכולים לדווח מרצונם על תקריות תעופה ללא חשש מהשלכות. התלונות התייחסו למנגנון הבטיחות של המטוס, שהוזכר בחקירת התרסקות המטוס באינדונזיה לפני חמישה חודשים, בה נהרגו 189 בני אדם. 
בתוך כך, טייס המטוס שהתרסק דיווח על בעיות בבקרת הטיסה ורצה לשוב לנמל התעופה, כך דווח בוול סטריט ז'ורנל. בהקלטת השיחות שביצע עם בקרי הטיסה, הטייס לא הצביע על בעיות חיצוניות עם המטוס, כמו פגיעת ציפור.

חברת התעופה אתיופיאן איירליינס הודיעה כי תשלח לחו"ל את הקופסה השחורה מהמטוס שהתרסק כדי שיעבור בדיקה של מומחים. שני שליש ממטוסי הבואינג 737 מקס 8 הושבתו עד כה ברחבי העולם. אך רשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA) הבהירה אתמול כי מטוס ה־737 מקס 8 של חברת בואינג "ראוי לטיסה" גם לאחר ההתרסקות באתיופיה בתחילת השבוע, השנייה של הדגם בתוך כחמישה חודשים. 

 מטוס בואינג 737 מקס 8 בארה"ב. צילום: רויטרס
מטוס בואינג 737 מקס 8 בארה"ב. צילום: רויטרס

 
למרות ניסיון ההרגעה, חברות ומדינות נוספות, בהן גם בריטניה, צרפת וגרמניה, הודיעו כי החליטו לאסור על הפעלת המטוס בשטח האווירי שלהן עד לבירור נסיבות האסון הכבד. מאוחר יותר אף הודיעה רשמית הסוכנות של האיחוד האירופי לבטיחות בטיסה כי היא משהה את כל הטיסות של דגם המטוס שהתרסק. 
כזכור, אתמול הותר לפרסום שמו של ההרוג הישראלי השני בהתרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס: שמעון ראם־ביטון (54), תושב זכרון יעקב, נספה יחד עם אברהם מצליח ממעלה אדומים ו־155 נוסעים ואנשי צוות נוספים. ראם־ביטון, שהיה בטיסת עבודה בעת האסון מטעם "שפרן", חברת הביטחון שבה עבד, שירת במשך כ־30 שנה במערכת הביטחון, לרבות בגדוד 50 של הנח"ל ובשב"כ. בעשור האחרון הוא עבד בחברה פרטית לייעוץ בתחום האבטחה לגופים ולארגונים בינלאומיים. מקורביו סיפרו כי הוא היה בדרכו לניירובי לפגישה עבודה כאשר עלה על הטיסה הגורלית. 
ראם־ביטון הותיר אחריו אמא, שבעה אחים ואחיות, רעייה וחמישה ילדים. משפחתו סיפרה אתמול בכאב גדול כי כבר כאשר שמעו על התרסקות המטוס, שיערו לעצמם כי הוא נמנה בין ההרוגים: "מדובר באסון גדול", ספד לו אחיינו. חבריו סיפרו כי ראם־ביטון היה "אדם מקסים ואיש משפחה למופת".