ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ח"כ אברהם נגוסה (ליכוד) וחזר על התחייבותו להמשיך וליישם את החלטת הממשלה להעלאת שארית יהודי אתיופיה לישראל. נתניהו אמר שהוא גאה בכך שהוא אישית דאג כראש ממשלה להעלות אלפי יהודים מאתיופיה לישראל ושהוא מתכוון "להשלים את המלאכה", וכן על כך שהוא עומד אישית בראש ועדת השרים לקידום שילובם ורווחתם של יוצאי אתיופיה בישראל.



"אנחנו נלחמים בגזענות ואני מחויב אישית להמשיך בשילובם המלא של בני העדה האתיופית בחברה הישראלית", אמר נתניהו. מחר תתקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים למען יישום החלטת הממשלה להעלאת שארית יהודי אתיופיה. בחודש פברואר נחתה בנתב"ג קבוצה של 80 עולים חדשים, מקהילת שארית יהודי אתיופיה בגונדר, לאחר עיכובים רבים מצד הממשלה באשר לקיום הבטחותיה בנושא. 

כזכור, בשנת 2015, ממשלת נתניהו קיבלה החלטה פה אחד להעלות את כל קהילת שארית יהודי אתיופיה ארצה, החלטה אשר העניקה תקווה ואושר למשפחות המופרדות בפרט ולקהילה בכלל. הממשלה לא עמדה בהחלטותיה מאחר ובשנה האחרונה אישרה העלאת 1,000 איש בלבד והותירה מאחור 7,000 אנשים מבני שארית יהודי אתיופיה, ובכך יצרה קרע נוסף בין המשפחות מזרע ישראל.