מספר ארבע ברשימת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הגיע הערב (רביעי) למפגש עם תושבי רחובות. במהלך הדברים השיב אשכנזי לשאלות מן הקהל, ציין כי "שלום היא לא מילה גסה", תקף את קמפיין הליכוד שמכנה אותו "חלש" והוסיף כי מפלגתו לא תפנה גושי התיישבות גדולים ומרכזיים, אולם הוא אינו רוצה לראות "מיליוני פלסטינים מצביעים לכנסת".

בתחילת דבריו, אמר אשכנזי כי "העצמה שלנו לא נובעת ממטוסים וטנקים אלא מזה שאנחנו חברה מתוקנת שמוכנה להקריב ולעבוד קשה כדי לבנות את המדינה. היום התפרסם דוח מבקר המדינה על התחבורה. נתניהו אמר שהוא רואה מחלפים, אנחנו רואים פקקים. שמנו את זה גבוה בסדר העדיפויות שלנו. אנחנו רואים את ההסתה והפילוג, אני חרד מהתהליך הזה. מול זה אנחנו נציב הנהגה אחרת, אחראית ומפוקחת, שתחבר את העם. שתשרת אותו. הרי זה מה שעשינו כל חיינו, הגנו על המדינה ושירתנו אותה".
 
"כל מי שרוצה שינוי שיחשוב על מה הבחירות האלה", אמר אשכנזי. "לא על ימין ושמאל אלא על חברת מופת, חברה שפויה, בלי הסתות. הציבור רוצה לראות הנהגה שעסוקה בציבור ולא בעצמה. אני לא רוצה שקיצוניים יהיו אחראים על החינוך של הדור הבא. אנחנו לא רוצים לראות קיצוניים בוחרים שופטים, אנחנו לא רוצים שר חינוך שתוקף את בג"ץ.  המדינה היא אתם, לא הממשלה. והבחירה הזו בידיים שלכם".

"לא מוצאים מישהו שבאמת רוצה לעשות שלום". הנהגת כחול לבן בעוטף עזה. צילום: יובל כהן אהרונוב


במהלך הערב, התייחס אשכנזי לקמפיין הליכוד וטען כי "אמרו עלי הרבה דברים, אבל חלש אף פעם לא אמרו עלי". לדבריו, "אנחנו אומרים דברים מאוד ברורים בנוגע לירושלים. מה קורה עם השטחים? קודם כל אנחנו בעד מדינת ישראל, אבל מצד שני אנחנו לא רוצים לספח מחר את השטחים. אף אחד מכם לא רוצה מיליוני פלסטינים מצביעים לכנסת במדינה שלנו. אנחנו בעד גושי ההתיישבות, אנחנו בעד בקעת הירדן כגבולה המזרחי של מדינת ישראל ומאמינים באחדות של ירושלים".
 
אשכנזי ציין כי מפלגתו תומכת במו"מ מדיני על סיום הסכסוך עם הפלסטינים רק במידה ובהנהגתם יהיה "פרטנר אמיתי לשלום". לדבריו, "אנחנו שואפים להגיע לשלום בצורה אחראית, בלי לעשות שום פשרות ביטחוניות. אין מקום לניסויים, אז המילה שלום היא לא מילה גסה. אנחנו לא מוצאים מישהו שבאמת רוצה לעשות שלום, אבל בסופו של דבר חייבים לחתור למצב בו אנחנו נפרדים מהפלסטינים".