שעה לפני פרסום דוח מבקר המדינה כבר סיימתי לנסח את תגובת דובריו של שר התחבורה ישראל כ"ץ, ואם עדיין לא פרסמו אותה, הם יכולים לקחת את זו שלי במתנה. אשלח אותה ברכבת, שעדיין תקועה בתחנה. עד הבחירות היא בטח תגיע.
הנה לפניכם תגובה אופציונאלית, מלווה בפרשנות מומחה. "אנו נלמד בימים הקרובים את הטענות. חלק מהפגמים כבר תוקנו וחלק מתוקנים בימים אלה על ידי מיטב הצוותים, שפרושים בשטח". (פרשנות): תיקנו את הברז בשירותים, את הרמזור בצ'ק פוסט ואת הבור ליד צומת גולני. את השאר נסגור עד כניסת השבת. שימו לב שלא ציינתי איזו שבת ובאיזו שנה.
"הוריתי על הקמת ועדה בין־משרדית ודרשתי להניח על שולחני עד סוף החודש דוח פעולה מפורט". (פרשנות): ביקשתי שיגישו לחבר'ה מיץ אשכוליות בלי הגבלה וערימות של בורקס מהטורקי שבפינה. את הדוח אקח ואניח בזהירות במרתף ליד האקונומיקה. מי יודע, אולי אעשה ממנו מחזיק כוסות. טרם החלטתי.

"לצערי, רוב הכשלים המפורטים הם ירושה שקיבלתי מקודמַי, כשלים שרק עשרות שנים של עבודה מאומצת יוכלו לתקן". (פרשנות): אינני אוהב להאשים אחרים, אבל כדאי שתלכו לימים שבהם יאיר לפיד היה שר התחבורה. הוא לא היה? בסדר, אז בטח אבא שלו ז"ל דאג לערבב. 
"אני סומך על מבקר המדינה בעיניים עצומות, רק אשאל בקול רם: מדוע הדוח פורסם פחות מחודש לפני הבחירות ולא אחריהן?". (פרשנות): סומך? המבקר היה עם בני גנץ בצנחנים, משפחתו הקימה את מחסום ווטש ואילו היה מפרסם את הדוח אחרי הבחירות הייתי אומר 'מצטער, אני כבר מתארגן במשרד החוץ. לך למר אלקין'. 
"הייתי רוצה להזכיר לציבור, דווקא היום, את ערימת ההישגים שהובלנו. את המהפכה שעשינו בכבישים, ברכבת הקלה, בחיבור קצות המדינה על ידי מסילה חדשה. אל תשכחו, ב־9 באפריל רק הליכוד יכול". (פרשנות): מה אתם מתבכיינים על רכבת שלא מגיעה, פקקים באיילון ועבודות בכביש שאף פעם לא נגמרות? לא לדאוג, כשנסיר את הפלונטר ונפנה את הוועדים השובתים, יהיה פה גן עדן. בינתיים קצת גיהינום לא יזיק.