משתמשים במקלות אוזניים בקביעות כדי לנקות את האוזניים? ובכן, יש סיכוי שאחרי שתקראו על המקרה הבא תסרבו אפילו להסתכל עליהם בסופר. למרבה האבסורד, הרבה אנשים מגיעים לחדר מיון בגלל המוצר הזה, אבל לא בכל יום שומעים על מישהו שכמעט מת בגללו. לא רק זאת, אותו אדם אלמוני, תושב בריטניה, לא הצליח להבין שזו הסיבה לכל צרותיו במשך חמש שנים רצופות.

במהלך כל הזמן הזה, הגבר בן ה-31 סבל מבעיות שמיעה באוזן השמאלית ודלקות חוזרות ונשנות, וקיבל אנטיביוטיקה בכמויות מסחריות. למרות כל זאת, הבעיות באוזן שלו המשיכו, עד שיום אחד הוא התמוטט והחל לפרכס. הוא הובהל לבית החולים האוניברסיטאי קובנטרי, שם סיפר לרופאים שבשבוע האחרון סבל מכאבי ראש, כאבים באוזן השמאלית ובחילות והחל לשכוח שמות של אנשים.

בגלל שהתסמינים היו בחלקם נוירולוגיים, הרופאים הבינו שמדובר במשהו מורכב יותר מדלקת אוזניים פשוטה. בדיקות CT אישרו זאת, והראו סימנים דלקתיים ומוגלה בקרומי המוח, בצד השמאלי. אחד מרופאיו, ד"ר אלכסנדר צ'רלטון, מומחה לאף אוזן גרון, סיפר שהם ערכו לו הרדמה כללית והחלו לחקור את האוזן שלו באמצעות ניתוח.

the british medical journal מוחו הנגוע של המטופל. צילום
the british medical journal מוחו הנגוע של המטופל. צילום


הם מיד ראו שתעלת האוזן מתודלקת לחלוטין ובמהרה הבינו למה - עמוק בפנים, בתוך תעלת השמיעה, היה תקוע צמר גפן של מקל אוזניים, אותו הם הצליחו להוציא בקלות רבה. במאמר על המקרה, שפורסם בכתב העת הרפואי the british medical journal, הרופאים סיכמו שצמר הגפן גרם לזיהום בתעלת האוזן החיצונית, ומשם הזיהום התקדם לעצם הגולגולת, לבסיס הגולגולת ואז לקרומי המוח. הם חושדים שהוא היה תקוע שם כחמש שנים, שזה משך הזמן בו החלו הבעיות באוזן של המטופל.

למזלו הרב של הגבר, הוא הגיע לבית החולים לפני שהזיהום פלש גם לתוך המוח. הוא שהה בבית החולים שבוע והמשיך לקבל טיפול אנטיביוטי במשך חודשיים, ויצא מכל הסיפור ללא כל נזקים ארוכי טווח. "הדבר הכי כי חשוב הוא, שהמטופל הבטיח לא להשתמש יותר במקלות אוזניים לניקויי האוזניים שלו", נכתב בסיכום המאמר.