פחות מחודש לבחירות והמפלגות נערכות לפתיחת שידורי התעמולה ומחדדות את המסרים בקמפיינים שלהן. רשימת 'כחול לבן' הודיעה כי יאיר לפיד ינהל את הקמפיין ואכן הם כבר החלו לתקוף יותר את ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרשן מעריב, בן כספית, ניתח הבוקר (חמישי) בשיחה עם חברי "הקבינט" של 103FM את המצב לקראת יום הבוחר.



"עוד 26 ימים לבחירות ואין אחד שיכול לומר איך זה ייגמר" אמר כספית, "זה נכון שיש ירידה בסקרים של 'כחול לבן' אך היא הייתה צפויה. הקמפיין שלהם רק אתמול התחיל להתעורר. יאיר לפיד סוף סוף התחיל לעבוד כמו שצריך. מנגד, הם מפספסים את גבי אשכנזי ולא קובעים סדר יום. נתניהו ער וקשוב ופרק הזמן שעובר מרגע שהוא מחליט שיצא סרטון ועד שהוא יוצא הוא קצר מאוד. אם נתניהו ינסה ללכת על ה'ערבים על הגדרות' בשבוע האחרון לבחירות יחכו לו הגנרלים. לכן הוא החליף את זה ב'הם ילכו עם הערבים'. אני לא חושב שזה יצליח לו".



למערכת היחסים הקודמת בין גנץ לאשכנזי תהיה השפעה? אשכנזי קיבל את מנהיגותו של גנץ?
"אשכנזי קיבל את הנהגתו של בני גנץ. הם דיברו בכנות לקראת האיחוד. התשובה שלו לראיון של רוני דניאל ודנה וייס הייתה מאוד מעניינת. כשהוא נשאל אם גנץ הוא המועמד הכי טוב מארבעתם הוא השיב שהוא יהיה ראש ממשלה מצוין. אני לא חושב שגבי הוא מסוג תוקעי הסכינים. הבעיה היא יכולת קבלת ההחלטות של בני גנץ ולכן ניהול הקמפיין עבר ליאיר לפיד. אם יש משהו שלפיד יודע לעשות זה קמפיין. קח את הלוחמנות של לפיד ואת נער הפוסטר גנץ ונקבל אחלה של ראש ממשלה".



מה לגבי הפרסומים על גבי אשכנזי בפרשת הרפז? עסקת בזה רבות בספריך ובפרסומים שלך. זה ישפיע על הבחירות?
"כל פעם שהציבור שומע את צמד המילים 'פרשת הרפז' הוא רוצה לסקול אותנו באבנים. אני קוויתי שיצאו קלטות בהן אשכנזי מקלל ומגדף את כל העולם ואשתו, בעידן שלנו זה טוב. הציבור רוצה ראש ממשלה מאנייק שלא רואה בעיניים, אכזרי עם סכין בין השיניים. כתבתי ספר על פרשת הרפז ומכיר את הפרשה היטב, גבי אשכנזי לתפיסתי הוא הצד המתגונן. אהוד ברק התעלל בו על בסיס יומי בהתעללויות שהשטן לא ברא. גבי קיבל המון מידע מבועז הרפז והתמכר לזה. הוא שנא את ברק והתנכל לו ואני הייתי עושה הרבה יותר ממה שהוא עשה כפי שאשתי הייתה עושה הרבה יותר ממה שעשתה רונית אשכנזי. בסופו של דבר לא נמצא שום דבר פלילי גם כשסרקו כל מילה שלו".