שני בני אדם נפצע הערב (חמישי) באורח קשה כתוצאה מקריסת מבנה ברחוב מרטין בובר באשדוד, ככל הנראה בשל פיצוץ בלון גז. חובשים ופרמדיקים של מד"א ושל חובשים של ארגון איחוד הצלה, בליווי צוותי כיבוי והצלה הגיעו לנקודה והחלו להעניק טיפול רפואי לשני פצועים שנמצאו במקום, כאשר במקביל לכך נערכות סריקות אחר לכודים אחרים במבנה. שני הפצועים פונו לבית החולים אסותא בעיר.



על פי דיווח הכוחות בשטח, מדובר במבנה בן שתי קומות, והפיצוץ גרם לתקרת הקומה הראשונה לקרוס, ולפגוע ביושבי המבנה. אבי עמר, חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה דווח מזירת האירוע וסיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה נתקלנו בהרס רב במבנה. צוותי כיבוי חילצו שני נפגעים מהמבנה שמצבם בשלב זה מוגדר קשה. לטענת עוברי אורח נשמע פיצוץ עז ולאחר מכן המבנה קרס חלקית".


קריסת המבנה באשדוד

צילום: מד"א



חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א אליהו אדרי שהיה מהראשונים להגיע לזירת האירוע סיפר: "מדובר באירוע מורכב מאוד, המבנה החד קומתי קרס לגמרי ובמקום היה הרס רב, יחד עם כוחות הכיבוי פעלנו במהירות לחלץ את 2 הגברים שנלכדו כשהם בהכרה וסובלים מפציעות קשות מאוד בכל חלקי גופם. העלנו אותם במהירות לאמבולנסים והם פונו תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח אסותא בעיר. הכוחות הגדולים של מד"א שהגיעו לזירה נמצאים עדיין בשטח ומאבטחים את עבודת הכבאים שסורקים את המבנה וערוכים להעניק טיפול לפצועים נוספים במידה ויאותרו".