לילה לא שקט עבר על תושבי הדרום, לאחר שצה"ל הגיב לירי הרקטות על גוש דן בתקיפות נרחבות ברצועת עזה.
בני גנץ
במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) נורו מספר רקטות לעבר יישובי העוטף, ואחת מהן אף שוגרה על ידי מערכת כיפת ברזל. מי שזעם על המצב במיוחד היה ג'ייסון דב גרינבלט, שליחו של הממשל האמריקאי למזרח התיכון, שתקף בסדרת ציוצים בטוויטר את ארגוני הטרור ברצועה, צידד בתקיפות הישראליות והטיל את האשמה על חמאס.
בציוץ הראשון, כתב גרינבלט כי "חמאס מדכא באלימות את בני עמו, שהפגינו נגד שלטונו וכשלונותיו. כעת הוא יורה רקטות לעבר ערים בישראל. מדהים! זה מה שמונע מהעולם לעזור לתושבי עזה. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה, תמיד!". בהמשך, כתב גרינבלט כי "חמאס וארגוני הטרור האחרים בעזה ממשיכים להכשיל את בני עמם יום אחרי יום ולגרור את עזה יותר ויותר למטה, ע"י בחירה מתמדת באלימות. שיטה זו לעולם לא תעבוד, היא רק תגרום לסבל נוסף".
אזעקה בגוש דן
בציוץ אחר, כתב גרינבלט כי "חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, כולם יוצאים מגדרם כדי להכחיש את מעורבותם בירי הרקטות. בנפרד, חמאס דיכא היום באלימות הפגנות בעזה באמצעות כדורים חיים, מכות ומעצרים. החמאס גורם לסבל בעזה!". 

לאחר מכן, כאשר שוגרו רקטות לעבר יישובי העוטף, דיווח גרינבלט על האירועים לעוקביו וכתב כי "סביר להניח שכל המדינות והארגונים הבינלאומיים יגנו את המתקפות על ישראל ויאשרו את זכותה להגן על עצמה. כל תגובה אחרת היא אטומה - לישראלים, לפלסטינים ולשלום. הגיע הזמן להתעורר!".

 בציוץ נוסף, כתב גרינבלט בתגובה לקריקטורה שמציגה את בני גנץ ובנימין נתניהו נאבקים על טיל ישראלי שישוגר לעבר עזה: "קריקטורה מגעילה. ישראל מותקפת, מתגוננת ואז מואשמת. שוב. חמאס, הג'יהאד האסלאמי או כל ארגון טרור אחר: עליכם להבין שזה כבר לא עובד. המשחק נגמר. תמשיכו לנסות לשחק ותפסידו יותר עבורכם ועבור הפלסטינים בעזה. עליכם להבין את המציאות, ואז נוכל לדבר על שיפור החיים ברצועה". 
 
בהמשך, בהתייחס למצבן של המשפחות בעזה הסובלות מתקיפות חיל האוויר, כתב גרינבלט כי "זה כל כך נכון, כל כך עצוב וכל כך נורא. כה מפחיד. החמאס, הג'יהאד האסלאמי ושאר הארגונים - זה מה שאתם רוצים עבור העם שלכם? אתם הסיבה לסבל הזה. אתם בוחרים באלימות והורסים את חייהם יום אחרי יום, ולא אף אחד אחר. הגיע הזמן לבחור אחרת!". 

שוב תוקף את הממשלה. נפתלי בנט. צילום: פלאש 90



גנץ: "נדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה"



אמש, תקף שר החינוך נפתלי בנט בחריפות את מדיניות הממשלה בה הוא חבר. בראיון לחברת החדשות אמר השר החבר בקבינט המדיני ביטחוני: "כמו שאמרנו בשנה אחרונה, מי שלא מטפל בלוני תבערה, יקבל טילים על שדרות ומי שמבליג על טילים על שדרות יקבל טילים בתל אביב, וזה קרה. אנחנו צריכים להכריע את חמאס, לא עוד התקפה על דיונות או בסיסים ריקים אלא להכריע את חמאס ולפרז אותם מהיכולת לפגוע בנו. אנחנו צריכים לדעת, תושבי המרכז, שהחוויה שאנחנו חווינו בזעיר אנפין, זאת חוויה שבשנים האחרונות חווים עשרות מונים תושבי אשקלון, שדרות ונתיב העשרה".

עוד הוסיף בנט: "צריך לכנס קבינט ולדרוש מצה"ל תוכנית להכרעת חמאס ופירוזו מנשק. באופן ספציפי צריך לסמן את ראשי החמאס, ללא קשר לארגון שירה ולטפל בהם. אני לא רוצה ביום כזה לתקוף את ראש הממשלה, אבל הגישה המבליגה שגויה וזה משדר למחבלים מולנו שאפשר לירות על אשקלון ושדרות, אלא לא על תל אביב ועכשיו זה קרה. הגשתי תוכנית מקיפה להכרעה ופירוז חמאס בצורה מאוד יצירתית ולא רגילה וצריך לעשות את זה, אי אפשר להמשיך בדשדוש ובהבלגה היומיומית מול חמאס".

כמו כן, במפלגת כחול לבן עדכנו כי היו"ר בני גנץ כינס דיון ביטחוני על המצב ברצועה בהשתתפות מומחי ביטחון. גנץ אמר הערב לחברים ברשימת כחול לבן בנוסף, כי "אירוע הירי למרכז בארץ הינו אירוע חמור והוא מצטרף לאירועים חמורים אחרים בדרום במהלך החודשים האחרונים. אנחנו מאמינים שנדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה. לצידה של דרישה לתקיפות אופרטיבית נשאר ממלכתיים, נגבה את צה״ל בפעילותו, נעקוב אחרי תוצרי ההערכות הביטחוניות ונמשיך לעקוב אחרי התפתחות האירועים".

מספר 3 בכחול לבן ,הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמר: "הירי הלילה הוא ארוע חמור שמצטרף לשגרת טרור בלתי נסבלת המכוונת בעיקר לעבר ישובי עוטף עזה. ישראל צריכה ויכולה להשיב בכוח ובעוצמה את ההרתעה שנשחקה ולגבות מחיר על הפרת ריבונות מכל סוג. אני סומך על צה״ל ומפקדיו שידעו לעשות זאת"..

אלי כהן, שר הכלכלה וחבר הקבינט הביטחוני מדיני, אמר: "סיכולים ממוקדים. נקודה. ראש הנחש שנתן את ההוראה לירות את הרקטות הוא בן מוות. ברגע שיצא מהמחילה צה"ל צריך להחזיר אותו אל מתחת לאדמה ולתמיד. זאת המדיניות שאתמוך בה בקבינט".

באיחוד מפלגות הימין אמרו בתגובה לירי: "מדיניות ההכלה של ממשלת ישראל קיבלה הערב טיל למרכז תל אביב. את ההתייעצויות הביטחוניות והמילים המכובסות צריך להחליף במעשים. רק תגובה לא מידתית תחזיר למדינת לישראל בטחון וכבוד לאומי".



יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן: "רק השבוע אישרה הממשלה העברת עוד 20 מיליון דולר לחמאס. גם תשלום פרוטקשיין נוסף, לא מביא שקט. אלא להיפך, הוא גורר עוד פרובוקציות. אני קורא לממשלה לחזור לאלתר למדיניות הסיכולים הממוקדים ולהעניש את האחראים. חייבים לגבות תשלום אישי מראשי הטרור".