"לא סופרים אותנו", כך טענה הבוקר (שישי) תושבת קיבוץ סופה, שרון קלדרון, בעקבות התנהלות הממשלה על רקע השיגורים לעבר מרכז הארץ והמתיחות בדרום. בראיון בגלי צה"ל הסבירה תושבת עוטף עזה כי "אנחנו אזרחים סוג' ב' מבחינת הממשלה, זה מעליב". אייל חג'בי, קב"ט המועצה האזורית שער הנגב, הוסיף: "אנחנו לא רוצים להבין שמדינת ישראל תעמוד על הרגליים האחוריות רק בגלל שנפלו טילים במרכז הארץ".



"זה מעליב, אנחנו מרגישים עלבון", אמרה קלדרון בפתח דבריה, והוסיפה: "אנחנו, תושבי הדרום, אזרחים סוג ב'. החיים שלנו כבר לא חיים 20 שנה. 20 שנה שאנחנו צריכים לחשוב אם לישון בממ"ד או לא לישון בממ"ד. שתי נפילות בגוש דן וכל המדינה על הרגליים". 

"אנחנו לא ישנו הלילה, אבל בגוש דן ישנו נהדר", המשיכה קלדרון. "אני מוכנה לקנות עכשיו זמן של 15 שניות בשביל להיכנס לממ"ד, הממוצע הוא בין 3 ל-8 שניות. צה"ל תקף הלילה 100 יעדים, רובם נמצאים שני קילומטרים מאיתנו. הבית שלי רועד בכל תקיפה כזאת".
 

כינוס הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
כינוס הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

קב"ט המועצה האזורית שער הנגב, סיפר: "היה לילה מאוד מתוח, מיד הבנו שהלילה יהיה פה לילה סוער לאחר השיגורים למרכז הארץ. הבוקר קיבלנו הנחיות שחוזרים לשגרה. ברגע שבאנו להודיע את זה למשפחות כאן, קיבלנו מטח של טילים על הבוקר". 
היית מצפה שכבר אמש צה"ל ייתן לכן הנחיות אחרות?
"אנחנו מתורגלים לזה שאין לימודים במצבים כאלה. אנחנו רוצים לחיות בשקט, אנחנו לא רוצים להבין שמדינת ישראל תעמוד על הרגליים האחוריות רק בגלל שנפלו טילים במרכז הארץ. המדינה צריכה להתנהג אותו דבר כשנופלים פה טילים. אנחנו לא חבל ארץ שונה". 
שקלתם לא לשלוח את הילדים?
"כל הורה יגיד לך אחרי מטח הרקטות שהוא עושה חשבון נפש עם עצמו. אני מניח שחלק מההורים החליטו להשאיר את הילדים שלהם בבית, ולא לשלוח אותם לבית הספר. לשמור על השגרה זה חשוב מאוד. אני בעד שהשגרה תימשך ובעד שהתלמידים יגיעו".