רוני דניאל, הפרשן הצבאי של "החדשות" התייחס לאירועים שהתרחשו ב-12 השעות האחרונות וסיפר לניסים משעל על התגובות שנתקל בהן בזמן האזעקה בתל אביב. "לא יודע אם לקרוא לזה בהלה, אבל מבוכה. מה עושים? מה קורה פה? למה קורה פה? ובהמשך צבע אדום וכל הסיפור", אמר דניאל, "לאחר מכן בוצעה תקיפה רחבה ברצועה, לא יותר גדולה ממה שהיה בעבר".
התקיפות הללו מרתיעות את החמאס?
תגיד לי, יש איזה פתרון אחר? ואם צה"ל יניע מבצע קרקעי לתוך הרצועה, ובחלוף חודש של פעילות יגיעו להסכמות ואחריהן נחזור למצב שאנחנו נמצאים בו פלוס מינוס עכשיו עם הפוגה אולי יותר ארוכה, אין לנו נכון להיום סוג של פתרון לרצועת עזה ולמה שקורה שם.

"לא הבלגה ולא הכלה", הסביר ב-103FM, "צריך לפגוע בהם כמה שיותר קשה ומדויק, אבל לא לחשוב שפגיעה קשה ורחבה תביא פה שקט". לדבריו, תנאי הייסוד הם כאלה, שאנחנו מול רצועת עזה - כל עוד חמאס יושב שם, אז אנחנו נהיה נתונים לימים כאלה של ירי כזה וירי אחר. " לא במקרה חמאס נורא רוצה את מיליוני הדולרים שמועברים אליו אחת לשלושה חודשים", הוסיף הפרשן הבכיר, " אפשר ללחוץ על חמאס ולאלץ אותו להרגיע, אבל גם בתוך הזירה בעזה יש בלאגן בלתי רגיל". הוא הסביר: "יש שם ג'יהאד, שאיראן תומכת בו דוחפת ומחמשת אותו. יש שם החמאס ופלגים שלו. זה לא משהו שנשלט באופן מסודר". 
דניאל ציין כי "צה"ל הודיע באופן רשמי שמי שירה זה חמאס. פאג'רים הם לא רקטות נפוצות במיוחד - הן מוחזקות או על ידי חמאס או הג'יהאד האיסלאמי". לדבריו, לא צריך להיכנס לרזולוציות האלה. "זה לא משנה - חמאס נושא באחריות", הוסיף, "וכל פעם כשאני שומע פוליטיקאי אומר: 'תנו לי, יש לי תוכנית, אם נעשה ככה נביא שקט'. הלו, זה לא נכון".
יש שאומרים שהיינו צריכים טילים על ת"א כדי שצה"ל יגיב בעוצמה 
נכון, כמה שזה קשה לומר את הדברים האלה אבל צריך לומר אותם ביושר. זה שונה.
 
כלומר דין תל אביב לא כדין העוטף
כאשר היריב מרים את רף הפעילות שלו, ישראל צריכה להרים אף היא את רף הפעילות שלה. זה לא שחיי התושבים בתל אביב יקרים יותר משהם יקרים בעוטף עזה.
אבל זו העובדה. זו המציאות
לא, זו לא עובדה. חיל האוויר מפציץ מטרות ברצועה אחרי כל ירי שמכוון לעוטף עזה.
"גם בפעם הקודמת הותקפו קרוב למאה מטרות כאשר היה ירי על העוטף. אין כאן איזשהו מתאם", הסביר דניאל, "אבל בוא לא ניתמם. יש משמעות אחרת לירי על גוש דן, מאשר על ירי על איזשהו יישוב ברצועת עזה". לדבריו, איש לא מבליג על האירועים. "זה לא שמישהו מבליג, ירי על עוטף עזה מביא איתו תמיד תגובה של צה"ל". 
 
אז תושבי העוטף צודקים בטיעון שדין תל אביב זה לא דין העוטף
אבל זה ברור לך. אם חס וחלילה היו גם הרוגים מירי שלהם – הרי ברור לך שהתגובה הייתה שונה. אז מה? צריך לחכות להרוגים בשביל להגיב בעוצמה? ניסים, זה לא משחק פינג פונג. צריך לשקול מה אתה רוצה לעשות ולהשיג בעזה.