יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב, התייחס הבוקר (שישי) בגלי צה"ל לדיווח על כך שאיראן הצליחה לפרוץ לטלפון הנייד של יו"ר כחול-לבן, בני גנץ. לדבריו, "זה היה יכול לקרות לו גם כששירת כרמטכ"ל, זה יכול לקרות לכל אחד כל הזמן". 



"לא הייתי מופתע, לא נשמטה לי הלסת", טען בן ישראל בפתח דבריו. "זה היה יכול לקרות גם כשהוא רמטכ"ל. זה יכול לקרות כל הזמן לכל אחד. לפרוץ לטלפון זה לא דבר קשה, כל מי שמחזיק טלפון צריך לדעת שאסור לו להחזיק במידע מסווג או רגיש".
לדבריו, "בזמנו, היינו עושים הדגמות כשהיינו צריכים לשכנע את הציבור שסייבר זה איום אמיתי. זה לא מסובך בכלל להיכנס לטלפון ולפרוץ, מי שמודע לזה לא מחזיק מידע מסווג. בנוסף, כשפורצים לך לטלפון אפשר להקליט אותך באמצעות המיקרופון, ולשמוע את השיחות שלך. במקומות מסווגים יש נוהל להוציא את הטלפון מחוץ לחדר, אך בחיים האזרחיים זה לא קורה. יש היום GPS ואפשר לדעת בכל שנייה איפה אתה נמצא". 

"אני חוזר ואומר עוד הפעם", מומחה הסייבר, "לגבי מי שהוא גורם ביטחוני מסווג יש כל מיני נהלים שימנעו את זה. יש אפליקציות הגנה לטלפונים כמו אנטי וירוס במחשב, והפלאפון היום הוא כמו מחשב. אסור ללחוץ על לינקים פתוחים ששולחים ב-SMS. בנוסף, רצוי לקבוע ססמאות, בכל אפליקציה אפשר לשים ססמאות. אם יש לכם מה להסתיר הרחיקו את הטלפון הנייד, ואל תתעסקו בדבר הזה לידו".

"אני מניח שהוא הפך למטרה לאיראנים ברגע שהוא נכנס לפוליטיקה, כי כשהוא בעסקים הוא לא מעניין אף אחד. העניין הוא אם אתה מטרה או לא מטרה", סיכם בן ישראל.